رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسناد میتروخین II، کا گ ب و جهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
"واسیلی میتروخین" بایگان ارشد کا. گ. ب بود که دوران خدمتش در این سازمان از سال 1948 تا 1984 ادامه داشت او مسئول نظارت بر انتقال کل بایگانی اطلاعات خارجی کا. گ. ب به مرکز کنونی این سازمان در "یاسه‌نوو" در خارج مسکو بود. اما با به خطر انداختن زندگی‌اش توانست اسناد بسیار محرمانه‌ای را قاچاق و در کف زیرزمین ویلای خود پنهان کند. واسیلی میتروخین وقتی به بریتانیا فرار کرد اسنادی را با خود برد که به گفته‌ی اف بی آی "جامع‌ترین اطلاعاتی بود که تا آن زمان از یک منبع دریافت شده بود". نخستین کتاب درباره‌ی این اسناد یک توفان رسانه‌ای ایجاد کرد. در کتاب حاضر برای نخستین‌بار از ابعاد نفوذ جهانی سازمان مخفی اتحاد جماهیر شوروی سابق و عملیاتش در آفریقا، آسیا و آمریکای مرکزی پرده برداشته می‌شود و تماس‌های مخفی کا. گ. ب با گروهی از رهبران جهان از جمله کاسترو، آلنده، ناصر، صدام حسین و منگیستو فاش می‌گردد. در کتاب به نحوه‌ی عملیات این سازمان برای تغییر مسیر رویدادها در کشورهایی چون هند و افغانستان اشاره شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/12/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسناد میتروخین II، کا گ ب و جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتابی بسیار جالب و حاوی مطالب خواندنی از سیر اتفاقات نیمه دوم قرن بیستم، در امریکای لاتین، آفریفا و خاورمیانه، در کوران رقابت میان KGB و CIA که توصیه میکنم علاقمندان به تاریخ و سیاست حتما مطالعه کنند
اسناد میتروخین II، کا گ ب و جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک