رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ توصیفی تاریخ ایران - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
مجموعه‌ی حاضر مشتمل بر شرح و معرفی اصطلاحات، اشخاص، اماکن، اقوام و احزاب و گروه‌های مختلف تاریخ ایران از دوره‌ی اساطیری تا عصر پهلوی است.

از مقدمه کتاب:
برای عموم افرادی که به تاریخ ایران علاقه‌مندند و به خصوصی دانشجویان تاریخ که در دانشگاه‌های ایران، تحصیل می‌کنند یک فرهنگ تخصصی تاریخی با موضوع ایران کاری قابل نگرش و ضمیمه‌ای است بر کتاب‌های دیگر تاریخ ایران.
باید متذکر شد که کتاب‌های فرهنگ جزء منابع مطالعاتی مرجع تلقی می‌شوند، یعنی آن دسته از کتب که در قفسه کتابخانه ها جای می گیرند، در محلی نزدیک و قابل دسترسی جهت رفع نیازهای موردی هستند.
فرهنگها کلید واژه‌هایی هستند که درهای بسته را باز می‌کنند و هرچه دامنهٔ مطالعات وسیع‌تر و هدفمندتر باشد لزوم تألیف فرهنگهای گوناگون و تخصصی بیشتر احساسی می‌شود.
ایدهٔ آماده سازی یک لغتنامه که دورهٔ خاصی از ناریخ را تحت پوشش فرار داده اطلاعات عمومی و معین خاصی را برای برخی جنبه‌های تمدن بشری فراهم می‌نصابد که این یک منبع ارزشمند می‌باشد.
در این فرهنگ که فرهنگ توصیفی ایران از آغاز دورهٔ اساطیری تا پایان عصر پهلوی را شامل می‌شود اشاره به اماکن، اشخاص، اصطلاحات، جغرافیای تاریخی و رجال پرداخته شده است. بعضی از افراد به حوزه‌های موضوعی و جغرافیای منفال تواریخ دیگر تعلق دارند، اما به نوعی چون با گذشته در ارتباط بوده و یا ذیل تاریخ ایران محسوب می شوند.
در این راستا می توان تاریخ اموی و عباسی را به عنوان مثال ذکر کرد که این تواریخ را باید در تاریخ کشورهای اسلامی پی گرفت، اما تاریخ ایران پس از اسلام تا دورهٔ مغول، به لحاظ اثرگذاری و اثرپذیری به شدت با این دو دولت مرتبط است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ توصیفی تاریخ ایران - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
1
فرهنگ توصیفی تاریخ ایران - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک