رسته‌ها
سازمان مجاهدین خلق - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 26 رای
گروهی از پژوهشگران

سازمان مجاهدین خلق (جلد 1)
http://ketabnak.com/book/86908

سازمان مجاهدین خلق (جلد 2)
http://ketabnak.com/book/86909

کتاب سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام که یک برهه زمانی را از سال ۴۴ تا ۸۴ در بر می گیرد، اولین تحقیق جامع، مستند و تحلیلی درباره تاریخچه چهل‌ ساله سازمان مجاهدین خلق و حاصل ۵ سال تلاش گروهی از پژوهشگران تاریخ معاصر و علوم سیاسی در مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی می‌باشد. بسیاری از اسناد و تصاویر این کتاب برای اولین بار ارائه و منتشر شده است.
جلد اول آن، دوره زمانی سالهای ۴۴ تا ۵۴ و مشتمل بر وقایع تأسیس، گسترش تشکیلاتی و تغییر رسمی ایدئولوژی به مارکسیسم می‌باشد.
جلد دوم، سالهای ۵۴ تا ۶۴ را شامل می‌شود که وقایع پس از تغییر ایدئولوژی و نیز تحولات سازمان را در طول انقلاب اسلامی اعم از ایجاد درگیری، زمینه‌سازی حرکتهای مسلحانه و ترورهای کور یا هدفمند را تشریح می‌نماید.
جلد سوم، مقطع زمانی سالهای ۶۴ تا ۸۴ و در بردارنده مسایل سازمان در خارج کشور و همچنین استقرار در عراق و همکاری با رژیم صدام در دوره جنگ تحمیلی و نهایتاً نابودی تشکیلاتی پس از سقوط رژیم بعث می‌باشد.
کلیه اعلامیه‌ها و نشریات منتشر شده سازمان در داخل و خارج کشور ونیز انتشارات سایر گروهها و احزاب در این کتاب مورد بررسی و استناد قرار گرفته و مشتمل بر گفتگوهای اختصاصی با گروهی از اعضای سابق سازمان و صاحبنظران تاریخ سیاسی چند دهه اخیر ایران می‌باشد. 
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
703
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سازمان مجاهدین خلق - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سال 1361 کلاس پنجم دبستان بودم . هنوز کشتن شهروندان تهرانی در تابستان آن سال از یاد نرفته . خوب بیاد دارم ظهر یک روز گرم تابستان را که این گروه پلید و کثیف یک شهروند را از خانه اش در خیابان شهید محلاتی بیرون آورده و آماج گلوله قرار دادند . هرچه از این گروه بکشند کم است . گروه احمقی که فکر کردن وظیفه یک طیف خاصی از آنان بود و کشتار مردم بی گناه وظیفه بخش اعظم این فرقه کثیف . فرقه ای که قبل از انقلاب اعضای مسلمان خود را حذف می کرد و بعد از انقلاب دست به کشتار مردم می زد و در آخر به دامان دشمنان قسم خورده ملت پناهنده شد و به آنان سرویس داد . نظام اسلامی به فرض محال هر قدر هم بد باشد به پلیدی و کثیفی این به اصطلاح مارکسیستهای مسلمان نیست .
سازمان مجاهدین خلق - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک