رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

همه مردان شاه: از کودتای 28 مرداد 1332 تا 11 سپتامبر 2001

همه مردان شاه: از کودتای 28 مرداد 1332 تا 11 سپتامبر 2001
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 35 رای
همه مردان شاه نوشته خبرنگار آمریکایی، استیون کینزر است که کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هجری شمسی (۱۹ آگوست ۱۹۵۳ میلادی) را در قالب روایتی داستانی و رمان‌گونه مورد بررسی قرار می‌دهد. موضوع اصلی کتاب کودتا و تأثیر آن بر روابط ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران است. استیون کینزر، خبرنگار سابق نیویورک تایمز نخستین گزارش کامل از عملیات کودتا را ارائه می‌کند. گزارش وی حاوی شرح ساعت به ساعت وقایع ماه آگوست ۱۹۵۳ (مرداد ۱۳۳۲) است.
به روایت نویسندهٔ کتاب، دیکتاتوریِ محمدرضاشاه پهلوی از پیامدهای کودتای ۱۹۵۳ بود. بریتانیای کبیر و شرکت نفتی ایران-انگلیس شخصیت‌های منفی و استعمارگر داستان کینزر هستند. نقطه قوت کتاب، روایت داستانی و رمان‌گونه آن از تاریخ است، به گونه ای که حتی مخاطب غیرعلاقمند به تاریخ هم با خواندن صفحات نخست کتاب، وادار به خواندن همه کتاب می‌شود. این برتری کتاب، بخصوص وقتی برجسته می‌شود که آن را با کتابهای تاریخ ملال‌انگیز و خسته‌کننده مشابه مقایسه کنیم.

از متن کتاب:
در نیمه شب ۱۵ آگوست ۱۹۵۳ میلادی (۲۴ مرداد ۱۳۳۲ هجری شمسی)، وقتی که کاروانی غیرعادی در دل تاریکی پیش می رفت، بیشتر مردم تهران در خواب بودند. پیشاپیش کاروان، خودرویی زرهی با نشان نظامی و به دنبال آن، دو جیپ و چند کامیون ارتشی پر از سرباز، در حرکت بود. روز، استثنا داغ بود اما فرارسیدن شب، آرامشی به همراه آورده بود. هلال ماه می درخشید، شب زیبائی برای سرنگونی یک دولت بود. سرهنگ “نصیری”، فرمانده گارد سلطنتی، با خاطری آسوده در خودروی زرهی نشسته بود و برای این آسودگی خاطر دلیل داشت؛ حکمی از شاه ایران، مبنی بر عزل نخست وزیر، “محمد مصدق”، در جیب داشت و در راه بود تا حکم را به مصدق ارائه دهد و در صورت مقاومت، او را دستگیر کند …
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی همه مردان شاه: از کودتای 28 مرداد 1332 تا 11 سپتامبر 2001

تعداد دیدگاه‌ها:
1
همه مردان شاه: از کودتای 28 مرداد 1332 تا 11 سپتامبر 2001
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک