رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نوابغ و مشاهیر معلول جهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
بعضی از افراد به علت نداشتن درک درست و جهان بینی صحیح و فقر فرهنگی، معلولیت را به عجز و ناتوانی تعبیر کرده و معلولان را کمتر مورد توجه قرار داده‌اند. اما در این کتاب؛ بر این موضوع که در خلق آثار بدیع و بی بدیل، این مغز و روان است که خلاق و سازنده است نه اعضای فیزیکی انسان، تاکید شده است.
منصور برجیان که خود از ناحیه دو پا فلج است، در این کتاب به دنیای مخترعان، دانشمندان و هنرمندان معلول جهان قدم گذاشته و نقص جسمانی آنها را در مقابل روح بزرگ و با عظمت آنان کوچک دانسته است.
عامّه مردم کنجکاوند که بدانند نوابغ و مشاهیر معلول چگونه مردمی بوده‌اند، چگونه و از چه راه می‌زیسته‌اند، خلق و خوی و زندگی شخصی ایشان چگونه بوده، خوشبخت بوده‌اند یا نه، در عشق و ازدواج حال ایشان به چه منوال بوده است، با عامّه مردم و دانشمندان و ادیبان بزرگ چه ارتباطی داشته اند، چه طور به این موفقیّت‌ها دست یافته‌اند، تأثیر این موفقیّت‌ها در زندگی مادّی و معنوی ایشان چگونه بوده است و بالاخره چگونه توانسته‌اند بر مشکلات معلولیت خود فائق آیند و مسیر تکامل و تعالی را به طوری شایسته طی کنند. برجیان در این کتاب علاوه بر زندگی‌نامه نوابغ و مشاهیر معلول به این دست پرسش‌ها نیز به طور غیرمستقیم پاسخ داده است و سعی کرده مانند روال معمول کتاب‌های زندگی نامه، عمل نکند.
مولف در این کتاب به زندگی نوابغی چون هلن کلر، ابراهیم خان زند، آلبرت اینشتین، لودویک بتهوون، سارا برنارد، نورعلی برومند، غلامحسین بنان، خورخه لوئیس بورخس، مارسل پروست، لویی بریل، جوزف پولیتزر، ادگار دگا، میگوئل دو سروانتس ساودرا، رودکی، فرانکلین دلانو روزولت، نجفقلی سرشار قراچه داغی، حسین طه، جان فورد، محمد قاضی، فوانسیسکو گویا و هومر و... می‌پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نوابغ و مشاهیر معلول جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نوابغ و مشاهیر معلول جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک