رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سرانجام ماری آنتوانت و ...
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 20 رای
✔در گذرگاه تاریخ فرانسه در قرن هجدهم، به سال ۱۷۸۹ می‌رسیم سالی که لهیب انقلاب کبیر فرانسه با اولین شعله‌های خود، رژیم سلطنتی را برای همیشه برانداخت، و هرگونه تلاش های بعدی هم برای احیای آن راه به جایی نبرد. حتی ظهور ناپلئون و امپراتور شدن او نیز نتوانست در مقابل شعله های انقلاب مقاومت کند و عمر امپراتوری او، بس کوتاه تر از عمر طبیعی خودش بود. او، خود دید که چگونه امپراتوری قدرتمندش در برابر حرکت های درونی انقلاب و فشارهای بیرونی دوران نوینی که آغاز شده بود، ذوب گردید.
این انقلاب خونین، نه تنها در تاریخ کشور فرانسه - که آن را کاملاً دگرگون ساخت - نقشی اساسی باز کرد، بلکه در تاریخ جهان نیز به عنوان اولین انقلاب تمام عیاری که برای همیشه نقش مردم در براندازی حکومت‌های کهن را بارز ساخت، سهمی عمده داشته است. تأسیس جمهوری پنجم فرانسه بعد از جنگ جهانی دوم نشان میدهد که چگونه این انقلاب تا بعد از جنگ جهانی دوم دامنه خود را گسترانیده است.

داستان سرانجام ماری آنتوانت و ... نه افسانه‌ای است و نه چکیده تخیلات، بلکه واقعیتی است در یک برهه از زمان در تاریخ انقلاب. در این داستان سعی بر آن شده است تا گوشه‌ای از مسائل انقلاب کبیر فرانسه و ریشه‌های آن بازگو شود، بی آنکه به بحث و جدل تاریخی و سیاسی در مورد کل انقلاب پرداخته شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1396/10/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرانجام ماری آنتوانت و ...

تعداد دیدگاه‌ها:
1
درود و تشکر بابت کتاب ها ی ریبای عشیری
سرانجام ماری آنتوانت و ...
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک