رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نجوم و اخترفیزیک مقدماتی - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 19 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 19 رای
در این کتاب، به بررسی اصولی و آکادمیک نجوم و اخترفیزیک پرداخته می‌شود.
با توجه به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در نجوم و اختر فیزیک از زمان ویرایش اول این کتاب (نزدیک به یازده سال)، سبب تغییرات عمده‌ای در کتاب شده است. این تغییرات سبب افزایش فصول،‌تغییر متن و همچنین ارائه داده‌های جدید می‌شود. وجود تلسکوپ‌های جدید و ابزار دقیق‌تر نیز اطلاعات تازه‌تری را از اجرام سماوی در دسترس قرار داده‌اند که نتیجه آنها در جداول کتاب منعکس‌ شده است.
جلد اول کتاب به بررسی سیارات، منظومه‌ی شمسی و خورشید می‌پردازد و در جلد دوم، ویژگی‌های ستارگان، کهکشان‌ها و کیهان را بیان می‌کند.
با توجه با اینکه مطالب دو جلد طوری از هم جدا شده‌اند که هر یک می‌تواند موضوع یک درس برای دانشجویان دوره کارشناسی فیزیک باشد و با اینکه به بررسی اصول مقدماتی نجوم پرداخته است، اما برای درک بهتر مفاهیم مطالب می‌بایست اطلاعات دقیقی از فیزیک کلاسیک به خصوص مکانیک داشته باشید که البته در بخش پیش‌گفتار به صورت اجمالی بررسی می‌شود.
به علت اینکه دو بخش پیش‌گفتار فیزیک و فهرست معانی و ضمایم در دو جلد مورد نیاز و مراجعه است، لذا این بخش‌ها در هر دو جلد تکرار شده است.
البته عرضه مطالب به گونه‌ای است که دیگر علاقه‌مندان نیز با مطالعه دو بخش اشاره شده و داشتن اطلاعاتی در زمینه‌ی ریاضیات و فیزیک پایه می‌توانند از مطالب هر دو جلد استفاده کاملی ببرند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/09/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نجوم و اخترفیزیک مقدماتی - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نجوم و اخترفیزیک مقدماتی - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک