رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
وهابیت عامل تفرقه مسلمانان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 10 رای
ترجمه و تعلیق: حسین حبیبی تبار و عبدالجبار زرگوش‌نسب

موضوع و محور اصلی این کتاب، تاریخی است، لذا بیشتر از اینکه بخواهد به مباحث کلامی در این حوزه نظر داشته باشد، متمرکز بر واکاوی ریشه ها و عللی است که باعث بروز و ظهور این فرقه در جهان اسلام شده است. مولف این کتاب نیز مانند بسیاری از تاریخ نگاران وهابیت به سه دوره بودن این ادوار نظر دارد و مباحث کتاب را بر همین مبنا چیده و بررسی می نماید. عمده مباحثی که در این کتاب ذکر می گردد بدین ترتیب می باشد: نگارنده فصل اول را به معرفی و بیان زندگی‌نامه ابن‌تیمیه و محمدبن عبدالوهاب به عنوان دو تن از سران اصلی و موسسان وهابیت و بیان دیدگاه برخی از علمای معاصرشان درباره شخصیت و عقاید آن‌ها اختصاص داده و در ادامه به بررسی ادوار سه‌گانه تاریخ خاندان آل‌سعود که از حامیان اصلی وهابیت به شمار می‌روند، پرداخته است. در این میان به شکست‌ها، پیروزی‌ها و معاهدات این خاندان با قبایل دیگر و البته استعمار انگلستان پرداخته شده و چگونگی تسلط بر عربستان و جنایات آن‌ها در این راه مورد بررسی قرار گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وهابیت عامل تفرقه مسلمانان

تعداد دیدگاه‌ها:
8
تیتر کتاب رو ببین. خجالت آوره. جنگ های مذهبی مگه مال امروز و دیروزه که این عقل کلها چنین مزخرفاتی رو سر هم میکنند؟ به قول نامعروف مرغ پخته اسهال میگیره
نقل قول از aeen30: خب بهتر بود که به همان بودجه خمس و زکات اکتفا می کردند. اما گویا برای آقایان کافی به نظر نیامده و بهتر دیدند که جیب ملت را کلا خالی کنند.[/quote]
چیزی که عیان است، اینکه; به وجوهات مردمی بسنده نمی شود و از طرف حکومتی که دلار نفتی دارد، ایشان را برای رسیدن به مقاصدش، تطمیع می نماید. نکته مهم اینجاست که رفتار "مردم" با این حضرات چه بوده و چگونه خواهد بود؟
[quote='beniii']نقل قول از aeen30:در آلمان مسیحیان بابت مسیحی بودن مالیات [اختیاری] پرداخت میکنند و این پول خرج کلیسا و کل تشکیلاتشان میشود.
این نهادهای مذهبی ایران اگر مورد حمایت حامیانشان هستند، چرا پولشان را از حامیانشان نمی گیرند و اگر نیستند، چرا اصلا وجود دارند؟!
در ایران شیعی پیش از جمهوری اسلامی هم این مردم بودند که چه با پرداخت وجوهات در قالب زکات و خمس و چه با کمک های معنوی و اعتقادی به نهاد مرجعیت شیعه، از طرفی باعث رونق و بسط آن را فراهم می نمودند و از طرفی استقلال آن را از دستگاه حاکم تا حدود زیادی تامین می کردند. هر چند در همان شکل هم مواردی از وابستگی برخی علمای تشیع را به حکومت های با فرم مذهبی(دوران صفوی و قاجار) و استفاده ی حکومت از آنها برای تقویت پایه های خود با بهره مندی از تاثیر کلام روحانیون بر باورهای توده ی مردم، شاهد هستیم. با بروز پدیده ی جمهوری اسلامی و تقویت بنیه ی مالی نهادهای مروج فرهنگ شیعه توسط درآمدهای مستقل نفتی دولت، ماهیت سنتی، استقلال و مردمی بودن تشیع در هاله ای از تردیدها واقع است.[/quote]
خب بهتر بود که به همان بودجه خمس و زکات اکتفا می کردند. اما گویا برای آقایان کافی به نظر نیامده و بهتر دیدند که جیب ملت را کلا خالی کنند.
[quote='aeen30']در آلمان مسیحیان بابت مسیحی بودن مالیات [اختیاری] پرداخت میکنند و این پول خرج کلیسا و کل تشکیلاتشان میشود.
این نهادهای مذهبی ایران اگر مورد حمایت حامیانشان هستند، چرا پولشان را از حامیانشان نمی گیرند و اگر نیستند، چرا اصلا وجود دارند؟![/quote]
در ایران شیعی پیش از جمهوری اسلامی هم این مردم بودند که چه با پرداخت وجوهات در قالب زکات و خمس و چه با کمک های معنوی و اعتقادی به نهاد مرجعیت شیعه، از طرفی باعث رونق و بسط آن را فراهم می نمودند و از طرفی استقلال آن را از دستگاه حاکم تا حدود زیادی تامین می کردند. هر چند در همان شکل هم مواردی از وابستگی برخی علمای تشیع را به حکومت های با فرم مذهبی(دوران صفوی و قاجار) و استفاده ی حکومت از آنها برای تقویت پایه های خود با بهره مندی از تاثیر کلام روحانیون بر باورهای توده ی مردم، شاهد هستیم. با بروز پدیده ی جمهوری اسلامی و تقویت بنیه ی مالی نهادهای مروج فرهنگ شیعه توسط درآمدهای مستقل نفتی دولت، ماهیت سنتی، استقلال و مردمی بودن تشیع در هاله ای از تردیدها واقع است.
[quote='behdad1970']نقل قول:در آلمان مسیحیان بابت مسیحی بودن مالیات [اختیاری] پرداخت میکنند و این پول خرج کلیسا و کل تشکیلاتشان میشود.
این نهادهای مذهبی ایران اگر مورد حمایت حامیانشان هستند، چرا پولشان را از حامیانشان نمی گیرند و اگر نیستند، چرا اصلا وجود دارند؟!
دوست عزیز عجب حرفهایی میزنی!!! یعنی دولت از فردا بیاد بابت دین و مذهب شیعه از ملت مالیات بگیره! دیگه همین چهارتا و نصفی هم که میرن مسجد دیگه عمرن پا بذارن[/quote]
متاسفانه عمده بودجه مملکت که باید صرف آبادانی و آموزش و رفاه اجتماعی شود،صرف خرافات می شود.
آرامگاه امام مستضعفین!!!!!! با کاخ سعدآباد برابری میکند و بلکه بهتر از آن است. قرار بود آب و برق را مجانی در اختیار مردم بگذارند، اما گویا مردم باید خرج نوه و نتیجه او را بدهند!!!!
عنوان کتاب طوریست که گویا تا پیش از پیدایش وهابیت یا جریاناتی از این دست، جهان اسلام در وحدت کامل به سر می برده و عامل استعمار و اجنبی، باعث تمام تشنج ها و گرفتاری های به وجود آمده است!
برای نمونه; آیا قلع و قمع علما و پیروان سنی مذهب در داخل ایران که توسط شاه اسماعیل صفوی رقم خورد هم، خواسته و پرداخته ی استعمار بوده است؟!
تا آنجا که تاریخ به ما می گوید، اینچنین نیست.
در آلمان مسیحیان بابت مسیحی بودن مالیات [اختیاری] پرداخت میکنند و این پول خرج کلیسا و کل تشکیلاتشان میشود.
این نهادهای مذهبی ایران اگر مورد حمایت حامیانشان هستند، چرا پولشان را از حامیانشان نمی گیرند و اگر نیستند، چرا اصلا وجود دارند؟!

دوست عزیز عجب حرفهایی میزنی!!! یعنی دولت از فردا بیاد بابت دین و مذهب شیعه از ملت مالیات بگیره! دیگه همین چهارتا و نصفی هم که میرن مسجد دیگه عمرن پا بذارن:))
در آلمان مسیحیان بابت مسیحی بودن مالیات [اختیاری] پرداخت میکنند و این پول خرج کلیسا و کل تشکیلاتشان میشود.
این نهادهای مذهبی ایران اگر مورد حمایت حامیانشان هستند، چرا پولشان را از حامیانشان نمی گیرند و اگر نیستند، چرا اصلا وجود دارند؟!
وهابیت عامل تفرقه مسلمانان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک