رسته‌ها

زندگانی من - جلد 3: سرکنسولی هند، وزیر مختاری، مدیر کلی، استانداری گیلان

زندگانی من - جلد 3: سرکنسولی هند، وزیر مختاری، مدیر کلی، استانداری گیلان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
این کتاب جلد سوم یک مجموعه 6 جلدیست که توسط عبدالحسین مسعود انصاری نوشته شده است. مسعود انصاری یکی از افراد خاندان حکومتگران و اشراف دوران قاجار است.
عمدۀ خدمت نویسندۀ کتاب در حوزۀ وزارت‌خارجه و وزارت کشور و در زمان سلطنت پهلوی‌ها بوده است. او در کشورهای مختلف چون روسیه، هند و کشورهای اروپایی و افریقایی سفیر بوده و در چندین استان کشور هم سمت استانداری را حائز شده است.
او تحصیلات ابتدایی را در روسیۀ تزاری گذراند و در ایران به مدرسۀ علوم سیاسی وارد شد. دورۀ تحصیلات عالیه را باز هم در روسیه گذراند. وی با خاطرات خود اطلاعات وسیعی از وضع روسیه تزاری و هندوستان قبل از استقلال و بعد آن و دیگر کشورها به مخاطب می‌دهد. انصاری در هر قسمت از خاطرات خود، معایب و محاسن را توأم بیان کرده است.
وی قبل از کودتای رضاخان به خدمت دولت ایران در وزارت خارجه درآمد و تا اواخر سلطنت محمدرضا در سمت‌های مهم دولتی تصدی و مدیریت داشت؛ تا آنجا که برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های جشن‌های 2500 ساله و تاج‌گذاری باز هم از او دعوت کردند و افرادی نوکرصفت و چاکر مثل علم و اقبال نظارت و سرپرستی او را در چنین تشریفاتی پذیرفتند! به‌هرحال صرف‌نظر از تجلیل و احترامی که بر حسب اعتقاد و سلیقۀ خود و زمان خدمت و وابستگی کامل به این رژیم، نسبت به پهلوی اول و دوم دارد و خود را مدیون آن‌ها معرفی ‌کرده، نوشته‌هایش، که اتفاقاً قبل از انقلاب نگاشته شده است، به‌ نظر می‌رسد حالت نفاق ندارد و این نکته‌ای بسیار مهم است.
به‌علاوه بسیاری از رویدادهای تاریخ معاصر، چه در ایران و چه مربوط به کشورهای محل مأموریت، را با مطالعه نگاشته و در زمان وقوع حادثه سعی کرده است دربارۀ آن، تحقیق نماید و به طور سطحی گزارش ندهد.در جلد اول از شش جلد خاطرات، خود را معرفی ‌نموده و زمان و محل تولد و ارتباطات با قاجاریه و حوادث آن زمان را، که مستقیماً دیده یا از پدر و اطرافیانش شنیده، نقل کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
332
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/09/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگانی من - جلد 3: سرکنسولی هند، وزیر مختاری، مدیر کلی، استانداری گیلان

تعداد دیدگاه‌ها:
3
یاد کتاب زندگی و مرگ من افتادم. آرزو میکنم یکبار دیگر بتوانم آنرا بخوانم.
[quote='jedivssith']درود و خسته نباشی به سرکار خانم هانیه.
آیا باقی مجلدات که مجموعه را کامل کند را نیز در کتابناک قرار می دهید؟ امیدوارم اینطور باشد.
با سپاس از شما بانو[/quote]
سلام. خواهش می کنم.
خیر متاسفانه. به باقی جلدها دسترسی ندارم.
درود و خسته نباشی به سرکار خانم هانیه.
آیا باقی مجلدات که مجموعه را کامل کند را نیز در کتابناک قرار می دهید؟ امیدوارم اینطور باشد.
با سپاس از شما بانو
زندگانی من - جلد 3: سرکنسولی هند، وزیر مختاری، مدیر کلی، استانداری گیلان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک