رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سیمای کارگزاران فرهنگ و سیاست: امیرعباس هویدا

سیمای کارگزاران فرهنگ و سیاست: امیرعباس هویدا
امتیاز دهید
5 / 4
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 25 رای
دفتر پژوهش های موسسه کیهان

این کتاب در ۳۵۶ صفحه به معرفی یکی از مهره های اصلی سیاست گذاری در رژیم محمدرضا شاه می پردازد و عصر مذکور را با محوریت هویدا به روایت می نشیند.
کتاب در شش فصل با عناوین، بهایی زاده ای که سر از ساواک درآورد، چهارده سال بر اریکه قدرت، سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل، دولت هویدا و امام خمینی، هویدا بهاییت و فراماسونری و سقوط از اریکه قدرت به ضمیبمه ده ها تصویر و سند به زیور طبع آراسته شده است.
از ویژگی های کتاب استفاده از اسناد مرکز انقلاب اسلامی است که طی آن به نقل گزارش های مستند ساواک، بخش های ناگفته زندگی هویدا به ویژه در ارتباط با شبکه جاسوسی «زیتون» - متعلق به دولت اسرائیل- روایت می شود. این کتاب به صورت مبسوط این شبکه صهیونیستی را معرفی می‌کند و نقش دولت هویدا را به عنوان پلی برای سلطه مضاعف صهیونیسم جهانی بر ایران را هویدا می سازد.
درست از واکاوی همین زاویه تاریک است که نقش روشنگر امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی ملت ایران اهمیت و ارزشی مضاعف می‌یابد و بخش مهمی از عوامل انحطاط و سقوط رژیم پهلوی در ترازوی قضاوت قرار می گیرد.
این کتاب درخصوص فساد اقتصادی هویدا پیش از نخست وزیری و دولت وی پس از پذیرش نخست وزیری تاکید ویژه ای دارد و این دوره ۱۳ ساله را با تکیه بر اسناد تاریخی موثق، یکی از مفسده برانگیز ترین دوران پهلوی می داند. قاچاق مواد مخدر، ارز وطلا: هویدا در زمان مسئولیت امور دفتری در سفارت ایران در پاریس به همراه حسنعلی منصور و با بهره گیری از حق مصونیت دیپلماتیک، اقدام به قاچاق ارز،شمش های طلا و هروئین می کرد که پلیس فرانسه این تخلف را به اطلاع دولت ایران می رساند.
در دوران زمامداری هویدا نسبت به سایر دوره‌های۳۷ ساله محمدرضاشاه فساد اقتصادی شاخص تر بود
تا میانه دوران نخست وزیری هویدا درآمد نفتی ایران به میلیارد نرسیده بود اما در این دوران این درآمد به ۱۲ و حتی تا ۲۴ میلیارد دلار رسید اما این عایدی با ریخت و پاشهای دولت وی همچون برگزاری جشن‌هایی با هزینه میلیون دلاری و یا خرید تسلیحات سر در گم از آمریکا و کشورهای غربی زمینه را برای بازگشت درآمدهای نفتی به جیب طرفهای خارجی فراهم آورد.
یکی از رموز طولانی شدن مدت نخست وزیری هویدا، توجه ویژه وی به برآورده کردن اوامر محمد رضا شاه بود ؛ چرا که شاه از این روحیه هویدا آگاه بود به گونه ای که بلافاصله پس از ترور حسنعلی منصور محمدرضاشاه هویدا را به طور موقت برای تشکیل کابینه جدید برگزید و هویدا در طول ۱۳ سال نخست وزیری این موضوع را رعایت کرد و هر دفعه به طور فرمایشی استعفا می داد و با دستور شاه دوباره نخست وزیر می شد.
هویدا در فریب افکار مهارت ویژه ای داشته و به عنوان یک سیاستمدار چرب زبان و چاپلوس همواره طوری برنامه ها را ابلاغ می‌کرد که گویا برنامه وی بهترین برنامه و دولت وی بهترین دولت در تاریخ ایران بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/09/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیمای کارگزاران فرهنگ و سیاست: امیرعباس هویدا

تعداد دیدگاه‌ها:
3
واقعا اینجور کتابها اصلا ارزش چاپ شدن داشته ؟ حیف از کاغذی که روش این اراجیف چاپ بشه
مسئولین یک کشور در هر دوره از تاریخ اون کشور، نشون دهنده لیاقت اجتماعی، شعور سیاسی، نیاز اقتصادی، سواد هنری و قدرت فکری و معنوی تک تک مردم در اون دوره تاریخی اند. (برآیند) حالا اگر برای مثال، اطلاعات کافی راجع به مسئولین کشور در یک دوره تاریخی و دوره کنونی رو دارید، می تونید مردم دو دوره را مقایسه کنید و از نتایج مقایسه تون لذت ببرید! " خلایق هر چه لایققققققققققققق " عجب امثال گهرباری داریم ها ...
خوبه عنوان کتاب رو مردک هم
جنس باز بهایی نذاشته خیلی خویشتنداری بخرج داده!!!
سیمای کارگزاران فرهنگ و سیاست: امیرعباس هویدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک