رسته‌ها
اسرار کشتی سنتیا
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
✔️ آغاز داستان چنین است:
شاید در اروپا و حتی جاهای دیگر، دانشمندی وجود نداشته باشد که سیمای درخشانش مانند چهره دکتر "شوآریان کرونا" مرد نامدار استکهلم در سراسر جهان شناخته شده باشد. تصویرش به وسیله بازرگانان زیر علامت کارخانه اش، روی میلیونها بطری لاک و مهر شده، چاپ و تا دورترین نقاطی گیتی پخش گردیده است. حقیقت به ما حکم می کند که بگوییم که بطری ها فقط حاوی روغن ماهی می باشد. داروی خوشمزه، نیروبخش و ارزنده ای که در تمام اوقات سال جهت مصرف یکایک ساکنان کشور نروژ به نشانی خانه ها یا محل کارشان به بهای هر بطری یک فرانک و سی و نه سانتیم و در بسته های شش تا هشت عددی فرستاده می شود. موسسه سابقا در اختیار ماهیگیران بود. امروز عملیات استخراج، تولید، بسته بندی و توزیع صبق اصول بهداشتی و علمی انجام می گیرد و سلطان این کارخانه پردرآمد خصوصی و صنعتی یقینا دکتر "شوآریان کرونا" هست.
کسی را سراغ نداریم که این ریش بزی، این عینک، این بینی عقابی و این کلاه بی لبه از پوست سمور آبی را ندیده باشد. شمایل او چندان ظریف و دستکاری شده نیست ولی مسلما شباهت تام و تمامی به صاحبش دارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
371
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1396/09/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسرار کشتی سنتیا

تعداد دیدگاه‌ها:
4
سایت تان باید چهل سال قبل میبود چون خیلی عقب مانده است
کتاب را مطالعه نمودم.در ابتدای کتاب صحبت از دکتر کرونا ملک کارخانه تولید روغن ماهی در خلیجی در نروژ است.به ملاقات دوستی به نام پروفسور ماتیلاس در دهکده ای بندری می رود و در کلاس درس حضور می یابد.از ممتازترین دانش آموز کلاس سوالاتی می کند و از دانش او تحت تربیت پروفسور که به خاطر خواهرش بدانجا امده و پس از مرگ وی ماندگار شده تحت تاثیر قرار می گیرد.
شب هنگام دکتر کرونر به خانه والدین کودک یعنی اریک می رود و از ماتیلاس که سرگذشت کودک را شنیده و او را ماستر هربس ماهگیر در دریا روی تخته پاره ای از کشتی که رو ان نام سنتیا نوشته شده و اسباب بازی گرانبهای کودک و گردنبندب با حروف ا.ا یافته می خواهد که کودک را با خود به استکهلم برده و به مدت دو سال تحت تربیت قرار داده و به دنبال والدین و راز زندگی اریک بگردد.
اریک به استکهلم می رود و دکتر با دو دوست خود وکیل ژرژه و دکتر دیگر اگهی در روزنامه ها زده و کرونا گمان می کند که کودک از نژاد سلت و ایرلندی است در پایان دو سال به توفیقی دست نمی یابند و اریک بعد بازگشت به خانه ماستر از راز تولد خود اگاه می شود.ماستر به دریا می رود و در دریای طوفانی گم می شود.به دنبال او امده و او را زخمی و بیهوش در جزیره ای می یابند که قایقش شکسته و متلاشی شده.
اریک به استکهلم برگشته و به دانشگاه می رود و وکیل رد کشتی سنتیا را در نیویورک و امریکا می یابد .بدانجا سفر کرده و در مییابند کشتی غرق شده و فقط ملوانی به نام دومورگان زنده مانده که در میمانخانه ای صحبت از کودکی روی تخته پاره می کرده و گاهی شخصی جیب های او را پر از دلار می کند.
کشتی برای اکتشاف اقیانوس منجمد شمالی و اکتشاف مسیر جدید می رود و برای نجات ان دو کشتی یکی مستقیم و دیگری با دور زدن اسیا .و از تنگه برینگ دنبال ان می روند.شخصی به نام تودر براون مالک کشتی البارتوس مدعی مرگ دومورگان شده و گواهی فوت او را ارائه می دهد که با مشخص شدن زنده بودن دومورگان مسافر کشتی الاسکا به همراه اریک.دکتر و دو دوستش می شود.
کشتی دچار حادثه شده و تودر براون ناپدید شده و مسیر ادامه می یابد و بعد ماجراهایی دومورگان یافت شده و قبل اشکار شدن راز با گلوله ژون یا همان براون می میرد و براون به دست ماستر به قتل می رسد.
داستان اریک در جهان منتشر شده و پدر بزرگش که کنسول بازنشسته فرانسه است او را شناخته و مادر اریک را می یابند.پدر اریک مهندس معدن و شریک ژون در معدن نفت در امریکا بوده و پس از مرگ اموالش به وارثش یعنی کودک خردسال که با مادرش به فرانسه نزد پدربزرگ برمی گردد می رسد و ژون کشتی را منفجر می کند تا وارث را از بین ببرد....
درود بر اپلود کننده محترم و سپاس از edrishosein برای توضیح خوبشان.
رمان "اسرار کشتی سنتیا" با نام فرانسوی "L'Épave du "Cynthia یکی از رمانهای ماجراجویانه و پیچیده ژول ورن می باشد. ژول ورن این کتاب را همراه با نویسنده کمتر شناخته شده فرانسوی آقای "Jean François Paschal Grousset" که در واقع فردی سیاسی، روزنامه نگار و مترجم بود در سال 1885 به رشته نحریر در آورد. خواندن آن را به دوستداران ژول ورن توصیه می کنم.
اسرار کشتی سنتیا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک