رسته‌ها

ماه ِ بنفش؛ یا می‌شود موهایم را ببافی؟

ماه ِ بنفش؛ یا می‌شود موهایم را ببافی؟
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
✔روایت «ماه بنفش یا می‌شود موهایم را ببافی؟» از آن دست قصه‌های آشناست که بازگو کردنش آن هم به شیوه‌ای نو جسارت می‌خواهد. داستان روان و جذاب است و خواننده دوست دارد آن را بی وقفه دنبال کند. روایت به صورت سیال ذهن شکل گرفته است و در قالب شخصیت‌پردازی‌های آن ساختارشکنی‌های بسیار هوشمندانه‌ای وجود دارد. داستان تنهایی زنی با غصه‌ها و دردهایش که بی هیچ آداب و ترتیبی در فضایی سیال از ذهن راوی جاری‌ست و خواننده آن‌قدر با آن درگیر می‌شود که تا آن‌را به انجام نرساند رهایش نمی‌کند. از نکات قوی داستان یکی اینکه قصه غیرقابل پیش‌بینی است و در آخر خواننده خشنود است و ری‌را شخصیت اول داستان با اینکه شبیه زن‌های کلیشه‌ای و نام آشنای داستانها نیست ولی مثل پری قصه‌ها به دل می‌نشیند و زخم‌هایش چنان خوب تصویر شده که به جان خواننده می‌رود و با او یکی می‌شود.

نکته دیگر اینکه، داستان پر از عواطف انسانی و آدم‌هایی است که در اجتماع وجود دارند ولی در فضای فعلی اجازه مصور کردنشان وجود ندارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
122
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
belverdi
belverdi
1396/08/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماه ِ بنفش؛ یا می‌شود موهایم را ببافی؟

تعداد دیدگاه‌ها:
7
از کتابناک ممنونم بابت این کتاب و بقیه کتابای خوبی که رو سایت گذاشتین. خیلی خوب بود.
هر جمله از داستان یه تصویر بود. انگار هرچی که تو ذهن راوی بود روی یه پرده‌ی بزرگ به نمایش در می اومد. داستان روان و خوش‌ ساختی بود.
این کتاب به ماهرانه ترین شیوه ممکن روابط عمیق انسانی و احساسات درونی آدمها رو به روایتی داستانی و منحصر به فرد بازگو میکند.
در کل زمانی که کتاب را پیش میبری، لحظه به لحظه در تمام جملات و صفحات در کنار شخصیتها نظاره گر اتفاقات هستی.
وقتی که آخرین صفحات به اتمام میرسد به یقین رسیدم که همچنان هوشنگ گلشیری ها و نویسندگانی همچون او زنده اند و کیفیت هنوز هم فراموش نشده است.
عالی بود. اصلا فکر نمیکردم انقد جذاب باشه.
عمیقا از خوندنش لذت بردم. بعضی از کتابارو که میخونم غصه م میشه که چرا زودتر پیداشون نکرده بودم. دلم کباب میشه برای نویسنده هایی که هیچ رسانه ای ندارن.
از وقتی که برای‌ خواندن این کتاب گذاشتم پشیمان نیستم. یک جریان سیال روان و گیرا و پر از تصویر، با شخصیت‌پردازی جسورانه و تعابیر بکر.
ماه ِ بنفش؛ یا می‌شود موهایم را ببافی؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک