رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شناخت نظام‌ های تئاتر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 20 رای
این کتاب به موضوع سنجش تکنیک کارگاه‌های تئاتر اختصاص دارد. نویسنده در این اثر با بهره‌ گرفتن از آموزش دانشگاهی و تجارب عملی به ارزیابی سه الگوی اصلی در هنر نمایش یعنی استانیسلاوسکی، برشت و گروتفسکی و تاثیر آرای این سه تن در کار پیتر بروک می‌پردازد. بر اساس مقدمه، «میتر، طیفی از روش‌های اجرایی فراهم آورده که در پرتو آن شمای کلی تئاتر امروز جهان، امکان بروز و ظهور می‌یابد. بدین معنا که در نظام استانیسلاوسکی روش‌هایی که مبتنی بر بازنمایی هستند؛ در شیوه‌ی برشت تئاتری که بر فرانمایی استوار است و در روش گروتفسکی ترکیبی از روش‌ها و آموزه‌های تئاتر شرق و غرب و سرانجام در کار پیتر بروک، آن چه در معنایی کلی تئاتر تجربی نام گرفته است، نمودار می‌شود.» در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «کتاب نظام‌های تمرین، در گستره‌ی زبان انگلیسی و لاجرم زبان فارسی، نخستین کوشش نظام‌مند در ارزیابی و شناخت نظریه‌ها و نگره‌های اجرا محسوب می‌شود... این کتاب مقدمه‌ای بسیار روشنگر بر تئاتر مدرن، در دسترس دانشجویان و کوشندگان تئاتر قرار می‌دهد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شناخت نظام‌ های تئاتر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
لطفاً امکان دانلود این نسخه رو فراهم کنید. مدت‌هاست که این کتاب در بازار نیست و طبق تماس‌هایی که بنده با نشر قطره داشتم، خودشون اعلام کردند که نمی‌خوان تجدید چاپ کنند کتاب‌های تخصصی تئاترشون رو. خب این وسط ما چه گناهی داریم؟ نیازمند این کتاب‌هاییم و نیست. هزینه‌ای هم اگه انتشارات قطره در قبال دانلود می‌خواد، ما می‌پردازیم
شناخت نظام‌ های تئاتر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک