رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فلسفه کانت و نقد و بررسی آن
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 36 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 36 رای
کانت فیلسوف شهیر آلمانی ( 1724 - 1804م ) نظریات قابل توجهی درباب ارزش معلومات و سایر مسائل مربوط به علم دارد . کانت از فلاسفه درجه اول اروپا به شمار می رود و اروپاییان اعتقاد عظیمی به فلسفه وی دارند . یکی از دانشمندان اروپا درباره فلسفه وی می گوید :

“ گویا کوهی است که از فلسفه ریخته شده است “ .

فلسفه کانت را از آن جهت که به حد اعلی به نقادی و صرافی عقل و فهم انسان پرداخته و حدود عقل و حس را تعیین نموده و امور شناختی را از امور غیر قابل شناخت جدا ساخته فلسفه انتقادی ( کریتی سیسم ) می خوانند . مرحوم فروغی می گوید :

“ نقادی علم و فلسفه را فرنسیس بیکن ( نیمه دوم قرن شانزدهم و نیمه اول قرن هفدهم ) آغاز کرد و لاک دنبال آن را گرفت و برکلی به شیوه دیگری در آن وارد شد و هیوم این مشرب را به درستی روشن و آشکار ساخته است و اینها همه انگلیسی بوده اند ، سرانجام کانت آلمانی به راهنمایی هیوم در این خط افتاد و با اصلاح خطاها و تکمیل نقصهای او ورق دانش را یکباره برگردانید “ .
قسمت عمده تحقیقات وی مربوط به دو مسأله دیگر ( راه حصول علم ، حدود علم )
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sirveykan
sirveykan
1396/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فلسفه کانت و نقد و بررسی آن

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='eldirim']ممنون از آپلود کننده.سیر اندیشه و چگونه درست اندیشیدن در جامعه ما به شدت به این نوع کتابها نیازمنده[/quote]
---------------------------------
سپاس از لطف شما
ممنون از آپلود کننده.سیر اندیشه و چگونه درست اندیشیدن در جامعه ما به شدت به این نوع کتابها نیازمنده8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
فلسفه کانت و نقد و بررسی آن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک