رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سوسیالیسم
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 37 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 37 رای
«سوسیالیسم» ترجمۀ سخنرانی ای است که توسط ماکس وبر نخستین بار در ژوئن سال ۱۹۱۸ برای یگان افسری ارتش پادشاهی اتریش (بخش دفاع در برابر تبلیغات دشمن) ایراد شد و در همین سال در وین برای نخستین بار در قالب جزوه به چاپ رسید. پس از انقلاب ۱۹۱۷ روسیه ترس گسترده¬ایاز وقوع انقلاب‌های سوسیالیستی در دیگر کشورها، به‌ویژه در اروپای مرکزی، وجود داشت. به همین دلیل ماکس وبر این موضوع را برای سخنرانی خود برگزید.
آن‌چه وبر در این سخنرانی در رابطه با سوسیالیسم ارائه می‌کند بسیار دقیق و قابل تامل است، خواننده در هیچ‌کجای متن احساس نمی‌کند در حال شنیدن سخنان یک فرد افراطی چپ یا راست است. او در تمام طول سخنرانی می‌خواهد نوع نگاهش به سوسیالیسم را شرح دهد و در این راه بیش از اینکه بحث¬های صرف نظری را پیش بکشد سعی می‌کند برای ادعاهایش شواهدی تاریخی اقامه کند. نکتۀ قابل توجه دیگر در متن پیش‌رو – که به‌نظر بنده یکی از نقاط قوت متن است – شیوۀ بیان آن است، او برای سربازان و افسران صحبت می-کند، پس باید حتی‌الامکان ساده و به دور از لفاظی سخن بگوید و حقیقتاً وبر این سادگی و صراحت را در اغلب مقاطع این سخنرانی به بهترین نحو رعایت نموده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/06/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سوسیالیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
1
ترجمه تحت اللفظی - کاربرد مکرر "مایلم" گواه این مدعاست - و فوق العاده ضعیفی است و مواجهه با نخستین پاراگراف در صفحه 12 بکلی آدم را ناامید می کند.
سوسیالیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک