رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سید مجتبی نواب صفوی: اندیشه ها، مبارزات و شهادت او

سید مجتبی نواب صفوی: اندیشه ها، مبارزات و شهادت او
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 39 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 39 رای
سید مجتبی میرلوحی (۱۳۰۳ تا ۲۷ دی ۱۳۳۴) معروف به نواب صفوی طلبه، بنیان‌گذار و رهبر تشکیلات فدائیان اسلام بود و از پیشتازان مبارزات مسلحانه اسلامی بود. او در ترور هژیر و رزم آرا و حسین علاء و احمد کسروی نقش داشت. وی در سال ۱۳۲۹ کتابی بنام راهنمای حقایق را به چاپ رساند که در آن یک «حکومت اسلامی» ترسیم شده بود. این کتاب به اعتقاد برخی محققان، سلف نظریه جمهوری اسلامی بود. وی از افرادی بود که بر روی افکار سیدعلی خامنه‌ای و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی تأثیر گذاشته بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سید مجتبی نواب صفوی: اندیشه ها، مبارزات و شهادت او

تعداد دیدگاه‌ها:
6
مرگ بد با صد فضیحت ای پسر تو شهیدی دیده ای از ......
[quote='korashim']درضمن احمد کسروی ،دگراندیش،نویسنده شهیر ودستیارش حدادپوروحسین علاء،حسنعلی منصور،عبدالحسین هژیر هم کار گروه نواب صفوی با نام اصلی میرلوحی بود که عامل ترور ... [/quote]
ترور حسنعلی منصور کار گروه مؤتلفه بود نه گروه فداییان اسلام. ظاهراً بعضی مثل حاج سید مهدی عراقی از گروه فداییان بعداً با مؤتلفه همکاری کردند.
درضمن احمد کسروی ،دگراندیش،نویسنده شهیر ودستیارش حدادپوروحسین علاء،حسنعلی منصور،عبدالحسین هژیر هم کار گروه نواب صفوی با نام اصلی میرلوحی بود که عامل ترور احمد کسروی ومنشی او به وسیله رژیم محمد رضا پهلوی آزاد شد و..با این حال، نواب با بسیاری از روحانیان سیاسی در ایران و نجف، خصوصاً آیت الله کاشانی و آیت الله روح‌الله خمینی روابط حسنه‌ای داشت;۵ روز پس از کودتای ۲۸ مرداد، نواب صفوی با صدور بیانیه‌ای سقوط دولت مصدق را "یاریِ خداوند" و کاری مردمی توصیف کرد.
‫متا سفانه ،آگاهانه یا نا آگاهانه!‌نواب صفوی وگروه فدائیان اسلام آلت فعل رژیم محمدرضا پهلوی شدند وبا ترورهاشو از قبیل تروررزم آرا و شهید فاطمی (که البته دراون ترور کشته نشد وبعد ازمدتی ازکودتای۲۸مرداد دستگیر،شکنجه وبا بدن بیماروتب داراعدام شد)درخدمت دستگاه قرارگرفتند که مخالفان جدی محمد رضا روازسر راهش برداشتند وبا افکارارتجاعی زمینه تحمیق مردم را فراهم کردند.
اندیشه ها !!!!
مبارزات!!!!!!!!!!
شهادت !!!!!!!!!!!!!
...؟
به نویسنده کتاب می خورد که فیلمنامه نویس سینمای بالیوود باشد.
سید مجتبی نواب صفوی: اندیشه ها، مبارزات و شهادت او
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک