رسته‌ها
افسانه ی تحریف قرآن
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 21 رای
تحریف قرآن از موضوعاتی است که در قرن اخیر مورد عنایت بسیاری از محافل علمی در دنیا قرار گرفته و محور کلام و گفتگو گردیده است.نشان این ادعا کتاب های فراوانی است که به زبانهای مختلف در نفی و یا اثبات تحریف قرآن نگاشته شده است.متأسفانه برخی از گروههای مسلمان با متهم کردن دیگری آب به آسیاب دشمن ریختند و بهانه به دست مغرضین داده اند.
در قرآن با انکار کنندگان تعامل منطقی صورت پذیرفته و از آنان خواسته شده که اگر در دل تردیدی نسبت به آن دارند همتایی برای آن بیاورند مانند آیه : (اگر نسبت به آنچه ما بر بنده مان نازل کردیم تردید دارید پس سوره ای مانند آن بیاورید.)
در آیه فوق از منکران قرآن خواسته شده یک سوره مانند سوره های آن بیاورند و حال آنکه از زمان نزول قرآن تا به امروز کسی نتوانسته سوره ی حتی به اندازه سوره های کوچک قرآن بیاورد خود دلیل بر اعجاز و فوق بشری بودن قرآن می کند .
تحریف قرآن در دو صورت قابل تصور است.زیرا تحریف یا با اضافه کردن به متن است یا با حذف مطلبی از متن قرآن.
تحریف از طریق اضافه کردن به متن قرآن را نمی توان پذیرفت.چون در برخی از آیات قرآن از کسانی که در حقیقت آن تردید دارند خواسته است نظیری به اندازه سوره ای از سوره های قرآن را بیاورند تا معجزه بودن قرآن زیر سوال رود و با تلاش فراوانی که برخی از عرب زبانان بلیغ از عصر نزول قرآن تا به امروز انجام داده اند موفق به چنین کاری نشدند.
به راستی اگر کسی می توانست سوره ای، ولو به اندازه سوره های کوچک قرآن را بسازد دیگر نیاز نبود آن را در قرآن جا سازی کند و از طریق تحریف بستر انحراف را فراهم نماید و حجیت قرآن را از این راه طولانی کنار زند او با در دست داشتن سوره ساخته شده قادر بود همه قرآن را زیر تیغ تیز انتقاد قرار دهد.پس با این تحلیل عقلی فرض امکان چنین نوع از تحریف خیالی خام و سرابی خشک است .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
288
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه ی تحریف قرآن

تعداد دیدگاه‌ها:
5
[quote='zurvanna']ادعا میشود کتاب مبین قرآن دچار تحریف شده.
[/quote]
اینکه سعودی اجازه نمی دهد قرآن در سفر حج توسط ایرانیان برده شود-که البته کسانی را می شناسم که قرآن برده اند- بیشتر ناشی از بدبینی و سوءظن دولت سعودی به ایرانیان هست و ارتباطی با تحریف قرآن کریم ندارد. چه آنکه چنین حساسیتی بر سر شیعیان عراق یا سایر نقاط کره خاک وجود ندارد و تنها و تنها بر سر ایران حساسیت هست. به واقع تفاوتی بین قرآن شیعه و سنی نیست. البته قرائات متفاوت است که عرض خواهم کرد. این هم درست است که در برخی روایات شیعه سخن از نسخه ای اصلی و کامل نزد محمد بن الحسن المهدی هست، ولی روایات بسیار بیشتری در ارتباط با صحه گزاری قرآن فعلی وجود دارد و امروز هم تمام قد از این نظر توسط اعلام شیعه دفاع می شود.
در مورد قرآن صنعا هم عرض می شود که علت اختلاف، چندباره نویسی کاغذ و گاهی کتابت تفسیر و نکته در کنار نص و یا در برخی موارد اختلاف رسم الخط بوده است که موجب اختلاف شده است نه اینکه قرآن متفاوتی بوده باشد.
اما آیا به واقع قرآن تحریف شده است؟ به نظرم الاتقان فی علوم القرآن جلال الدین سیوطی به طور مناسب و مبسوطی به نحوه جمع آوری قرآن پرداخته است. اما چند نکته قابل توجه است.
در حدود 14 قرائت مختلف از قرآن کریم وجود دارد. 7 استاد که هر کدام 2 شاگرد مرجع تربیت کرده اند که در مجموع 14 می شود. اختلاف قرائات وجود دارد. در بسیاری از قرآن ها در سوره حمد، الله تعالی را "ملک یوم الدین" می نویسند و می خوانند و در برخی دیگر "مالک یوم الدین". آیت الله خمینی در قرائت نماز، هر دو را تلاوت می کرد. عاصم و کسائی آن را "مالک" خوانده اند و سایر قراء "ملک" خوانده اند و در ایران هم از آنجا که قرائت "حفص" از "عاصم" را بدلیل تلمذ او نزد امام علی علیه السلام معتبرتر می دانند، "مالک" می نویسند و می خوانند و می دانند. این یکی از ادله دم دستی بود که در خاطرم بود و اگرنه با دو سه مورد دیگر از اختلاف قرائت هم برخورد کرده ام که در یکجا "مسیر"، "مصیر" نوشته شده بود. اختلاف قرائت این هست که برای تلفظ "مسیر"، فک پایین جلو می آید ولی در قرائت "مصیر" صدایی شبیه سوت تلفظ می گردد. در هر حال مصیر همان مسیر است منتها معنای درونی و معنوی بیشتری نسبت به آن دارد.
ادعا میشود کتاب مبین قرآن دچار تحریف شده.
مثلا میگویند تمام قرآنهایی که امروز در کشورهای اسلامی وجود دارد از اندونزی تا سومالی با هم متفاوت هستند . به عنوان نمونه سعودی ها اجازه نمیدهند ایرانیان در سفر حج با خود کتاب قرآن بهمراه بیاورند چرا که قرآن ایرانی را تحریف شده و جعلی میدانند... خب همین نشان میدهد قرآن تحریف شده است و اتفاق نظری در موردش وجود نداره.
نکته ی مهم بعدی که طرح میکنند اینه قدیمی ترین قرآن هایی که تا کنون کشف کردیم موید تحریف و تغییرات فراروانی در قرآن است در این زمینه کلید واژه ی قرآن صنعا را جستجو کنید که قدیمی ترین نسخه ی قرآن بدست آمده است که از وفات پیامبر اکرم تنها 70 سال فاصله دارد و با قرآنی که امروز در اختیار ماست تفاوت های بسیار بسیار فاحشی دارد!
و به این شکل با شواهد موجود نتیجه میگیرند تحریف قرآن امری ست بدیهی . ولی ادعای تحریف ناپذیری قرآن شاید مربوط به ذات و بطن قرآن باشد کمااینکه در روایات شیعی هم میبینیم وقتی مهدی موعود ظهور میکند نسخه ی واقعی قرآن را بهمراه دارد که همین میتواند دلیلی بباشد بر اصل نبودن قرآن فعلی ما! . بهرحال من کارشناس مذهبی نیستم فقط سوالات و گمانه های خودم رو مطرح کردم و امیدوارم فرد مطلعی شفاف سازی کنه در این زمینه
نباید به گونه ی سنگ مفت و گنجشک مفت، حرفِ مفت زد، این کتاب مسـتطاب در حد خود با اهمیت و حاصل زحمات نویسنده ی دانشمند؛ مرحوم سید احمد مهدوی فخر کرمانی است، مطالب آن
مستدل و مستند است، شبهه ای بر درستی آن وارد نیست،کاملاً به دور از تعصب و بر اساس تحقیق و قوی است،به جای تقدیر؛ ناسپاسی و بدگوئی و سعایت و الحاح، بی خِرَدی و جاهلانه است
زیرِ گِل آنان که پراکنده اند
گرچه به تَن مُرده، به دل زنده اند
نه تنها تحلیلی ضعیف بل نوشتاری از روی تعصب و پیش داوری
تحلیل ضعیف. فقط همین.:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:stupid::stupid::stupid:
افسانه ی تحریف قرآن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک