رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جنگ طلبان بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
کتاب جنگ طلبان بزرگ که عنوان انگلیسی آن (The high Priests of war) است در واقع یک پژوهش مستند توسط مایکل کولینز پایپر روزنامه نگار و نویسنده سیاسی آمریکایی برای نشان دادن اندیشه های حاکم بر جریان نومحافظه کاری آمریکا و چگونگی سر بر آوردن آن از دل اندیشه های کمونیستی و نشان دادن نقش نومحافظه کاران در دولت جرج بوش به ویژه نقش آنان در جنگ عراق پرداخته است.
نویسنده در مقدمه کتاب با عنوان "تاریخ سری چگونگی قدرت گرفتن نو محافظه کاران" در معرفی آن چنین گفته است:
کتابی که پیش رو دارید بر مبانی زیر استواراست:
اینکه جنگی که توسط دولت جرج دبلیو بوش علیه عراق شکل گرفت نه تنها بر خلاف اصول محافظه کاری سنتی آمریکایی است که مخالف تمامی اصول سیاست خارجی آمریکا در طول نیم قرن گذشته می باشد؛
اینکه جنگ علیه عراق برای اهدافی فراتر و گسترده‌تر از"تغییر رژیم" یا "از بین بردن سلاح‌های تخریت جمعی" آغاز شده است.
این جنگ مهم‌تر از همه و قبل از هر چیز بخشی ‌از یک اقدام برای تبدیل ایالات متحده به عنوان تنها ابرقدرت بین‌المللی که ‌از نظر اقتصادی و نظامی قادر به سر کوب هر کشور یا ملتی که جرأت به چالش کشیدن برتری‌ آمریکا را داشته باشد، است.
اینکه جنگ علیه عراق به طور ساده اولین گام از یک طرح بلند مدت و گسترده برای شروع یک حرکت حتی تهاجمی تر علیه کل خاور میانه عربی به منظور"تغییر شکل جهان عرب" برای تضمین بقا – و توسعه قدرت – دولت اسرائیل می‌باشد.
اینکه جنگ علیه عراق تنها هدف ابتدایی‌ این برنامه به دقت طراحی شده ‌است و اینکه در نهایت سایر کشورهای عرب و مسلمان در معرض نابودی فوری یا نوعی اشغال و کنترل توسط نیروهای نظامی و سیاسی آمریکا (در ائتلاف با اسرائیل) می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ طلبان بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جنگ طلبان بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک