رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اشراق و عرفان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
به همراه دو رساله فی حاله الطفولیه و لغت موران از شیخ اشراق

این کتاب درباره آثار شیخ «شهاب‌الدین سهروردی» و به فلسفه اشراق او مربوط می‌شود. سهروردی از جمله فیلسوفان و حکیمانی است که به تصوف نیز علاقه داشته است. در واقع آنچه فلسفه اشراق را از فلسفه مشایی متمایز می‌کند، همین گرایش‌های عرفانی و صوفیانه شیخ اشراق است. آثار فارسی سهروردی این گرایش‌ها را نشان می‌دهد.
این کتاب مشتمل است بر شانزده مقاله و پنج نقد کتاب و همچنین دو رساله فارسی از شیخ اشراق شهاب‌الدین سهروردی. مقاله‌ها و نقدها که اکثراٌ به مرور زمان از سال 1360 به بعد نوشته شده، در نشریات مختلف به طور پراکنده چاپ شده است. این جستارها یا به آثار و آرای عرفانی شیخ اشراق مربوط می‌شود یا به تفکر عرفانی حکمایی که بعد از سهروردی می‌زیسته‌اند و کم‌وبیش از آثار عرفانی ابن‌سینا یا شیخ اشراق متأثر شده‌اند. مؤلف با افزودن یادداشتها و تصحیحات بر دو رساله فارسی سهروردی، یعنی «فی‌حاله الطفولیه» و «لغت موران» مشکلات و ابهامات هر دو متن را حل کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/06/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اشراق و عرفان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
درود بر دوستان
در صورت ممکن اگر این کتاب را برای دانلود از این دریچه در اختیار دوست داران ادب عرفان قرار بدهید، ممنون می شوم.
بااحترام
اشراق و عرفان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک