رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نقد عقل محض
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
نویسنده:
مترجم:
بهروز نظری
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
منطق استعلایی در کتاب نقد عقل محض کانت مبحثی است که در آن قواعد ذهنی پیشینی بررسی شده‌است. کانت منطق استعلایی خود را به دو بخش تحلیل و دیالکتیک استعلایی تقسیم کرده‌است. کانت از رشته راهنما استفاده می‌کند و می‌گوید که فاهمه یا درک همان قوه حکم کننده‌است که عملکردش همان مقوله‌ها هستند. فاهمه در واقع قوه شناخت از طریق مفاهیم است که این عمل همان حکم کردن است و ذهنیات را به هم مربوط می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohsen4086050
mohsen4086050
1396/07/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقد عقل محض

تعداد دیدگاه‌ها:
5
این ترجمه مصداق بارز دستبرد ادبی و خریدن آن هم لاجرم «مالخری» است.
اگر کشور در و پیکر و قاعده و قانونی می‌داشت و سررشته‌دارانش فرهنگ می‌فهمیدند جلوی اینگونه کتاب‌سازی‌ها و پایمال شدن رنج‌ها و تلاش‌های صادقانه و خالصانۀ دیگران را می‌گرفتند که زیان بلندمدتش کمتر از اخلال در بازار ارز نیست!
چه بسا با شماری از واژه گزینی‌های ادیب سلطانی همراه نباشیم. خود ادیب سلطانی در دیباچۀ ترجمه گفته است که انتظار ندارد شیوۀ نگارش و واژه‌های برساختۀ او تمام و کمال پذیرفته شود. اما به جرات می‌گویم «ترجمۀ» ادیب سلطانی از «سنجش خرد ناب» کانت از هر «تالیف» فلسفی در ایرانِ پس از ملاصدرا ارزشمندتر است و می‌تواند برای سیر اندیشه در ایران دوران‌ساز باشد؛ اگر قدر بدانیم.
خواندن آن هم البته دشوار است اما نه به خاطر زبانی که ادیب سلطانی به کار گرفته، از یکی از چند متن مهم تاریخ اندیشۀ غرب جز این نمی‌توان انتظار داشت.
در این داستان عبرتی هم هست: یک طرف داستان می‌شود ادیب سلطانی بدون کمترین نیت «شو آف» و نمایشی، تقریبا در سکوت کامل «خبری» و ناشناسی نسبی در «شبکه‌های اجتماعی» عاشقانه کار خود را دنبال می‌کند و در طرف مقابل هم جماعتی غوغایی قرار گرفته با لجن‌پراکنی علیه مترجمان دیگر و دستبرد زدن به آثارشان دل خوش به این می‌شوند که نامشان روی جلد رنگی کتابی نقش ببندند. بی هیچ پیشینۀ تالیف و ترجمه‌ای ناگهان ترجمۀ «نقد عقل محض» کانت مانند صاعقه شرف صدور می‌یابد!
عزیزی این کتابو داره برام بفرسته. ممنون میشم.
متاسفانه این نسخه قبل از ویرایش آقای اردبیلی است و اصلا نسخه انتشارات ققنوس نیست و طرح جلدش غلط است. این فایل نسخه ای است که آقای نظری ترجمه و توسط ناشری گمنام در کرمانشاه منتشر کرده بودند و پر از ایراد است.
چنانچه سنجش خردناب را هم آپلود کنید ممنون می شوم.سپاس
نقد عقل محض
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک