رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ایران پس از انقلاب اسلامی: رخدادهای بهمن 57 تا خرداد 58

ایران پس از انقلاب اسلامی: رخدادهای بهمن 57 تا خرداد 58
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
این اثر اولین جلد از مجموعه کتاب های «ایران پس از انقلاب اسلامی» است، که به رخداد های 22 بهمن 57 تا خرداد 1358 می پردازد.
سید روح الله امین آبادی در این کتاب علاوه بر بیان روزانه حوادث و اتفاقات روزها و ماه های پس از پیروزی انقلاب به ارائه جزئیاتی از این رویداد ها پرداخته است که امروز و با گذشت نزدیک به 35 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جذابیت خود را حفظ کرده است .
نویسنده در مقدمه کتاب تاکید می کند: تاکنون کتاب های بسیاری در مورد تاریخ انقلاب از آغازین روزهای نهضت عظیم اسلامی در خرداد 42 و یا پیش از آن تحولات مرداد 32 و حتی پیش تر انقلاب مشروطه به رشته تحریر در آمده است ، موسسات زیادی نیز به این امر همت گماشته اند که رویدادهای تاریخ انقلاب را به تفصیل و یا اختصار و به صورت روزانه پیش از پیروزی انقلاب در اختیار مخاطبان قرار دهند اما کاری برای ایران پس از انقلاب به این صورت خاص نشده است . جز اقدامات معدودی که نیمه کاره رها شده اند و یا هنوز به زیور طبع آراسته نشده اند.
با بررسی پژوهش ها و تحقیقات موجود در زمینه تاریخ نگاری پس از انقلاب اسلامی، اگرچه منابعی در دست هستند که وقایع انقلاب را به صورت موضوعی و یا در دوره های زمانی خاص مورد کنکاش قرار داده اند، اما منبعی که به صورت مستقل و منسجم از آغاز پیروزی انقلاب رخدادها و وقایع را دقیقا ثبت و ضبط نموده و در یک مجموعه ارائه کرده باشد، وجود ندارد. از این رو تلاش کردیم که از 22 بهمن 1390 به صورت روزانه نقبی به 33 سال پیش زده و با استناد به اخبار معتبر و منتشر شده در رسانه ها، تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی را روایت کنیم .
بدیهی است نگارش دقیق رخداد ها و حوادث که از آغاز انقلاب بر آن گذشته است می تواند گذشته پر افتخار و نیز عبرت آموز تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب را همواره مد نظر مردم و مسئولین قرار داده تا هم با مقایسه وضعیت غرورآفرین کنونی انقلاب با مراحل اولیه آن، چشم انداز آینده را امیدوارانه نگریسته و آینده را استوارتر از گذشته طی نمایند و هم با یادآوری شیوه ها و ترفندهای دشمنان در 33 سال گذشته با هوشیاری بیشتر، از تکرار حوادث تلخ جلوگیری نمایند.
در این کتاب به مواردی چون دستگیری و اعدام سران رژیم طاغوت ، تشکیل نهادهای انقلاب چون سپاه ، سهم خواهی گروهک های تازه به میدان رسیده و ملی مذهبی های سکولار مآب ، رفراندوم 10 و 11 فروردین و تاسیس نظام اسلامی ، دستگیری فرزند آیت الله طالقانی و اولین بحران سیاسی ویژه پس از انقلاب ، ترور بزرگانی چون شهیدان مطهری و قرنی و همچنین بحران کردستان و بسیاری از رویدادهای ریز و درشت ماه های اول پس از پیروزی انقلاب پرداخته شده است .
گفتنی است جلدهای بعدی این مجموعه به زودی منتشر خواهد شد و نویسنده در هر جلد به یک فصل از تاریخ انقلاب خواهد پرداخت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/05/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایران پس از انقلاب اسلامی: رخدادهای بهمن 57 تا خرداد 58

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایران پس از انقلاب اسلامی: رخدادهای بهمن 57 تا خرداد 58
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک