رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شیعیان پاکستان‏
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
شیعیان پاکستان اثر محمد اکرم عارفى، با راهنمایى محمود تقى‌زاده داورى، کتابى است که شیعیان پاکستان را از نظر جمعیت، مذهب و سازمان‌هاى مذهبى، نظام اجتماعى، فرهنگ، سیاست و اقتصاد مورد بررسى قرار داده است.
کتاب با مقدمه نویسنده آغاز و مطالب در نه فصل، تنظیم شده است.
اثر حاضر با توجه به زمینه‌ها و فرصت‌هاى مطالعاتى مناسبى که در کشور پاکستان و در کل منطقه به‌وجود آمده، مطالعه درباره شیعیان پاکستان را موضوع کار خود، قرار داده است. دامنه این مطالعه به بررسى وضعیت معاصر و امروز شیعیان پاکستان در عرصه‌هاى اجتماعى، فرهنگى، اقتصادى و سیاسى محدود گردیده و عمدتاً ناظر به تحولات جارى است.
در گردآورى اطلاعات و معلومات این اثر، از روش‌هاى میدانى و کتابخانه‌اى هر دو بهره گرفته شده است.
در این کتاب، هدف اصلى بر اختصار بوده است. طبیعى است که در اثرى که به ابعاد همه جانبه یک موضوع مى‌پردازد، به‌ویژه موضوعى که به گستردگى یک ملت و جامعه است، نمى‌توان انتظار کار تفصیلى و جزء به جزء داشت. رعایت اختصار، محدودیت‌هایى را در پردازش به وجود مى‌آورد که مؤلف ناگزیر مى‌شود به مهم‌ترین‌ها اشاره و بسنده کند و از تفصیل خوددارى نماید. در صورتى که هر فصل این اثر، به عنوان یک پژوهش مستقل مورد توجه و مطالعه قرار گیرد، مى‌توان گفت حق مطلب ادا شده است.
این پژوهش، جهت‌گیرى و پرسش‌هاى خاصى را تعقیب نموده است. مهم‌ترین پرسش این بوده است که شیعیان پاکستان، با توجه به اقّلیتشان (قریب 20 درصد جمعیت کشور)، پراکندگى جمعیت و سایر عوامل و عناصر محیطى و غیرمحیطى، در چه موقعیت فرهنگى، انسانى، سیاسى، اجتماعى و اقتصادى قرار دارند؟ از این پرسش عام و کلى، پرسش‌هاى جزئى‌تر دیگرى استخراج مى‌شود که به‌طور مستقل، به جمعیت، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست مربوط مى‌گردد. هر فصل این کتاب در واقع، بستر پاسخ به یکى از این سؤالات را فراهم آورده است تا خوانندگان خود چگونگى پاسخ را استخراج کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/05/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شیعیان پاکستان‏

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='iris1390']چه ارزشی دارد که آدم وقت بگذارد برای اسکن و آپلود اینگونه کتابها؟! در حالیکه کتابهای ارزشمندی هست که هم مخاطبان بیشتری دارد و هم جنبه رفرنس و تحقیقاتی.و یا حتی رمانها و داستانهایی که خواندنشان دلچسب است.با تمام ارزشهایی که سایت کتابناک دارد و حضورش مغتنم،ولی بیشتر کتابهایی در سایت می گذارد که یا ارزش کمتری دارد و یا تاریخ مصرفشان گذشته.گاهی آدمی تصور می کند تنها برای رفع تکلیف! یا رفع محبت! است.با سپاس[/quote]
کاربر گرامی اینکه کتابی مورد پسند شما نیست اصلا دلیل موجهی بر این نیست که کتاب مورد استفاده نباشد. حداقل 1400 نفر از این کتاب استفاده می کنند.
کتابناک سعی دارد در تمام زمینه ها کتاب در اختیار مخاطب قرار دهد (تاریخ، ادبیات، مذهبی، آموزشی...) و کاربران با توجه به علایق و سلایق خود کتاب مورد نظرشان را دریافت می کنند.
چنانچه کتابی مورد پسند شما نیست، دریافت نکنید.
با تشکر از همکار شما
چه ارزشی دارد که آدم وقت بگذارد برای اسکن و آپلود اینگونه کتابها؟! در حالیکه کتابهای ارزشمندی هست که هم مخاطبان بیشتری دارد و هم جنبه رفرنس و تحقیقاتی.و یا حتی رمانها و داستانهایی که خواندنشان دلچسب است.با تمام ارزشهایی که سایت کتابناک دارد و حضورش مغتنم،ولی بیشتر کتابهایی در سایت می گذارد که یا ارزش کمتری دارد و یا تاریخ مصرفشان گذشته.گاهی آدمی تصور می کند تنها برای رفع تکلیف! یا رفع محبت! است.با سپاس
شیعیان پاکستان‏
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک