رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فلسفه سیاسی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
فلسفه سیاسی درباره جوامع سیاسی است. فیلسوفان سیاسی سیاست‌های روزبه‌روز دولت‌ها را در کانون توجه قرار نمی‌دهند: وظیفه فلسفه سیاسی توصیف سطحی جوامع سیاسی خاص نیست. فیلسوف سیاسی می‌خواهد در عمیق‌ترین لایه‌ها شالوده‌های دولت‌ها و توجیه اخلاقی آن‌ها را درک کند. یک جامعه چگونه باید باشد تا بتوان آن را جامعه سیاسی نامید؟ جوامع سیاسی چگونه سر بر می‌آورند؟ چرا باید این جوامع را از نظر اخلاقی مشروع دانست؟ این‌ها و سوالات دیگری از این قبیل مشغله فیلسوفان سیاسی را شکل می‌دهند. نویسنده این کتاب هم می‌خواهد به همین سوالات پاسخ دهد و خود نویسنده استراتژی‌اش را برای این کار چنین توضیح می‌دهد؛ قصد و نیت من در این کتاب صرفا این نیست که به شمای خواننده بگویم «حرفه‌ای‌های» فلسفه چگونه به این مسائل در نظریه سیاسی اندیشیده‌اند، بلکه می‌خواهم مجابتان کنم که این مسائل هم به شما کمک خواهد کرد جهان سیاسی‌تان را بهتر درک کنید و هم در بحث‌های جدی در فرهنگستان درباره ماهیت و مقصد دولت مشارکت جویید. فلسفه مختص نخبگان نیست بلکه به همگان تعلق دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/04/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فلسفه سیاسی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
من نمی‌دونم به کتاب فلسفه سیاسی نوشته آدام سویفت (نشر ققنوس) دسترسی دارید یا نه ولی اگه امکان قرار دادنش در اینجا فراهم بشه بسیار خوب خواهد بود. (حدود یک دهه است که تجدید چاپ نشده اما به دلیل مختصر و بروز بودن کتاب بسیار خوبی است بخصوص برای افرادی که صرفا به کلیات فلسفه سیاسی و مباحث روزمره مرتبط علاقه‌مند هسند.)
سلام؛ از آثار تورستن وبلن کتابی در کتابخانه هست؟
فلسفه سیاسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک