رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ علوم رفتاری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
شاید اغراق نباشد که بگوییم شرط عمده و اساسی در فهم علم، آشنایی با زبان خاص آن علم و آگاهی از اصطلاحات ویژه آن است؛ یعنی مفاهیم بنیادی که در آن رشته به کار می‌روند و بدون درک آنها هرگز نمی‌توان وارد حریم آن علم شد.
به نظر می‌رسد گستره علوم انسانی وسیع‌ترین محدوده علومی باشد که آدمی تاکنون موفق به کشف آن شده است. از میان این علم‌ها نیز قدیمی‌ترین و از وجهی، جدیدترین علمی که مفاهیم آن مورد بحث قرار گرفته است، می‌توان به علوم رفتاری اشاره کرد که به مسائل مهم انسان و انسانی می‌پردازد و آشنایی با مفاهیم به کار رفته در آن، شرط اصلی و مقدماتی آشنایی با علوم رفتاری است که به نوبه خود راه را برای آشنایی با انسان فراهم می‌سازد.

وظیفه اساسی یک فرهنگ ، گردآوری ، یادداشت و معرفی کاربرد عملی یا تاریخی یک سری اصطلاحات مورد قبول متخصصان در یک رشته علمی است . کتاب فوق نیز بر همین اساس کوشیده است با توجه به نکات مذکور ، مفاهیم و اصطلاحات غالباً متداول روان شناسی و علوم تربیتی از منابع معتبر را استخراج و گردآوری نماید . در این فرهنگ ، اساس کار ، علوم روان شناسی و تربیتی ( در تمام شاخه ها یا رشته ها ) می باشند ولی چون آن علوم با جامعه شناسی و فلسفه نیز ارتباط ریشه ای دارند بعضی اصطلاحات فلسفی و جامعه شناسی در ارتباط با علوم روان شناسی و تربیتی اشاره شده است . همچنین علاوه بر اینکه حدود 4700 اصطلاح بیان گردیده ، 280 نفر هم از روان شناسان و مربیان و فیلسوفان معرفی شده اند .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1396/04/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ علوم رفتاری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ علوم رفتاری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک