رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ نمادها - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 53 رای
اساطیر، رویاها، رسوم، ایما و اشاره، اشکال و قوالب، چهره ها، رنگها، اعداد

جلد دوم: حرف ب تا چ
کتاب «فرهنگ نمادها - جلد دوم» نوشته «ژان شوالیه» و ترجمه «سودابه فضایلی» است. کتابی که پیش‌رو دارید به یاری گروهی از محققان جهانی با نظارت ژان شوالیه و آلن گربران تالیف شده و به خواننده این امکان را می‌دهد تا به بهترین نحو تمامی ابعاد نمادها را بکاود و ارزش واقعی آن را کشف کند. این فرهنگ با بیش از 1600 مدخل، مطمئن‌ترین تفسیر و محکم‌ترین برداشت را از کتاب‌های مرجع به دست می‌دهد و تحقیقی بارور و جامع ارائه می‌کند. زیاده نگفته‌ایم اگر بگوییم ما در جهانی از نمادها زندگی می‌کنیم و جهانی از نمادها در ما زندگی می‌کنند. از روانکاوی قوم‌شناسی، از نقد هنر تا شیوه‌های تبلیغ هنر و سیاست، تمامی علومی بشری، هنرها و تمامی فنون امروز، همگی در مسیر خود با حقایق پنهان نمادها آشنا هستند و جهد می‌ورزند تا معمایی را که نمادها طرح می‌کنند برگشایند. در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید: «شاید همه‌ی کسانی که به جست‌وجوی‌اند تا بدانند از کجا آمده‌اند، چرا آمده‌اند و به کجا خواهند رفت، غم درک معانی پنهان هر چیز را به دل دارند و نیک می‌دانند هیچ شیئی و هیچ واقعه‌ای اتفاقی و بدون زمینه‌ی معنایی هست نشده. در هر تمدن باستانی، در ادیان، آیین‌ها، اساطیر، تاریخ و غیره تنها چیزی که بدون تغییر منتقل‌شده، همانا تاویل نمادین اشیا و واقعات است که میان چندین تاویل، یکی به حتم، همان مفهوم هزاره‌های گذشته است و خط وصلی است میان انسان امروز و انسان باستان، بی آنکه شکل ظاهر، او را مقید به پذیرفتن پیشرفتگی و پس‌رفتگی بدارد؛ بل حتی انسان امروز می‌تواند گفت که انسانی از باستان، به‌دوراز تصنع امروز، شاید نزدیک‌تر بوده به حضرت حق، تا من...» این کتاب توسط انتشارات «جیحون» منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/04/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ نمادها - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
4
دوستان عزیز نظرات خوبی ابراز نموده اند من هم با نظر آقای مسعود (jedivssith) کاملا" موافقم . در دوره ما سوالات کنکور فقط از طریق کتب درسی دوره دبیرستان طراحی می شدند ولی اکنون انگار کتب درسی به بوته فراموشی سپرده شده و همه به دنبال کتب کمک درسی که با مبالغ نامعقول و گزاف منتشر میگردد هستند. همین امر موجب شده است که اکثر کتابفروشی های میدان انقلاب تبدیل به فروشندگان اینگونه کتب شده و دیگر خبری از کتب دیگر نیست.لذا برای حمایت از مولف - مترجم و ناشر لازم است که کتب منتشره خریداری و مطالعه شود تا این قشر زجمتکش میهن عزیزمان بیش از این متضرر نگردند.
[quote='mokhtariski']از دیدن این کتاب هم خوشحال شدم هم غمگین . خوشحال از اینکه چنین کتاب ارزشمند و نفیسی در دسترس ما قرار گرفت ( و صد البته تشکر فراوان بابت آپلود آن ). کتابی که از صفحه به صفحه و سطر به سطر آن پیداست که منبعی ارزشمند برای اهل تحقیق است و غمگین از اینکه با این همه زحمتی که مترجم و ناشر برای آن کشیدند چقدر زود مهر رایگان بر پیشانی اش خورده . آیا این به معنی فقر فرهنگی ما نیست؟ وقتی یک کتاب کمک درسی فلان ناشر بازاری ، سی یا چهل بار آن هم با تیراژی بالای بیست سی هزار نسخه و قیمتی گزاف به چاپ می رسد جامعه ی فرهنگی ما آنقدر فقیر و کم شمار است که حتی توان خرید هزار و پانصد نسخه از کتابی به این ارزشمندی را ندارد تا آن ناشری که سرمایه اش را و مترجمی که بخشی از زندگی اش را برای نشر چنین کتابی صرف کرده دست کم با برگشت سرمایه اش برای ترجمه یا انتشار کتاب های مشابه تشویق و دلگرم شود . پیداست بیشتر آن هزینه های کتاب های کمک درسی برای تقویت دارندگان مدارج علمی است . مدارجی که بیشتر صاحبان آن ممکن است حتی یک کتاب علمی را به قصد بر خورداری از فهم و درک علمی نخوانده باشند .بد نیست یاد آوری کنم که کتاب ارزشمند تاریخ علوم پی یر روسو در اواخر دهه چهل وقتی جمیعت ایران به ویژه جمعیت تحصیل کرده‌ی ایران بسیار کمتر از اکنون بود در سه هزار نسخه برای چندمین بار منتشر شد و در مدتی مناسب نایاب گردید ولی اکنون با این جمعیت عظیم تحصیل کرده ناشران ما حتی برای انتشار یک کتاب در پانصد نسخه هراس دارند .[/quote]
درود به شما. با کلام و دلسوزی شما کاملا موافقم. به نظرم حمایت از محقق، مولف و مترجم برای تشویق به ادامه کار و تولید کتابهای ارزشمند وظیفه همه مردم بخصوص تحصیلکرده ها و دانشگاهیان است. اما در مملکت ما بیشتر و اکثریت تحصیلکرده ها بدنبال همان تکه کاغذ مدرک هستند که بتوانند جایی استخدام شوند و به دیگران بگویند که ببینید من چه جایگاه اجتماعی بالایی دارم و از شما بیشتر می فهمم! این می شود که می بینیم طرف لیسانس، فوق و حتی دکترا دارد اما در خانه اش کتابخانه و کتابی ندارد، کتابی به جز کتابهای خسته کننده درسی مطالعه نکرده و اگر کلاهش هم سمت میدان انقلاب تهران بیفتد نمی رود حداقل از ویترین کتاب فروشی ها حداقل جلد چهار تا کتاب را ببیند شاید درونش نیشتری زده شود و کتاب خوانی را شروع کند.
من توصیه می کنم دوستانی که کتابهای PDF شده را خیلی دوست دارند و می خوانند نسخه کاغذی آن را هم تهیه کنند که هم ارزش بالاتری نسبت به نسخه دیجیتالی دارند هم از همه مهمتر حمایت و دلگرمی خوانندگان از مولف و مترجم و ناشر باعث می شود تا دوباره بتوانیم چنین کتابهای خوبی را در دسترس داشته باشیم.
من خودم این رویه رو دنبال می کنم و در توانم اگر کتاب دیجیتال و اسکن شده ای را بخوانم که خیلی برایم لذت بخش باشد نسخه کاغذی آن را تهیه می کنم تا زحمت پدید آورندگانش به هدر نرود.
با سپاس از آپلود کننده
mokhtariski درود بر شرفت.
از دیدن این کتاب هم خوشحال شدم هم غمگین . خوشحال از اینکه چنین کتاب ارزشمند و نفیسی در دسترس ما قرار گرفت ( و صد البته تشکر فراوان بابت آپلود آن ). کتابی که از صفحه به صفحه و سطر به سطر آن پیداست که منبعی ارزشمند برای اهل تحقیق است و غمگین از اینکه با این همه زحمتی که مترجم و ناشر برای آن کشیدند چقدر زود مهر رایگان بر پیشانی اش خورده . آیا این به معنی فقر فرهنگی ما نیست؟ وقتی یک کتاب کمک درسی فلان ناشر بازاری ، سی یا چهل بار آن هم با تیراژی بالای بیست سی هزار نسخه و قیمتی گزاف به چاپ می رسد جامعه ی فرهنگی ما آنقدر فقیر و کم شمار است که حتی توان خرید هزار و پانصد نسخه از کتابی به این ارزشمندی را ندارد تا آن ناشری که سرمایه اش را و مترجمی که بخشی از زندگی اش را برای نشر چنین کتابی صرف کرده دست کم با برگشت سرمایه اش برای ترجمه یا انتشار کتاب های مشابه تشویق و دلگرم شود . پیداست بیشتر آن هزینه های کتاب های کمک درسی برای تقویت دارندگان مدارج علمی است . مدارجی که بیشتر صاحبان آن ممکن است حتی یک کتاب علمی را به قصد بر خورداری از فهم و درک علمی نخوانده باشند .بد نیست یاد آوری کنم که کتاب ارزشمند تاریخ علوم پی یر روسو در اواخر دهه چهل وقتی جمیعت ایران به ویژه جمعیت تحصیل کرده‌ی ایران بسیار کمتر از اکنون بود در سه هزار نسخه برای چندمین بار منتشر شد و در مدتی مناسب نایاب گردید ولی اکنون با این جمعیت عظیم تحصیل کرده ناشران ما حتی برای انتشار یک کتاب در پانصد نسخه هراس دارند .
فرهنگ نمادها - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک