رسته‌ها
تاریخ نوین ایران
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
میخاییل سرگیویچ ایوانف ایرانشناس روس و نویسنده کتب متعدد درباره تاریخ ایران. استاد علوم تاریخ در دانشگاه دولتی مسکو و مسولل کرسی تاریخ کشورهای خاورمیانه است.

بخشی از متن کتاب:
ایران دارای تاریخ چند هزار ساله است. در قرون ششم الی چهارم قبل از میلاد در اراضی ایران، دولت برده داری هخامنشی حکومت می کرد که در عصر خود یکی از بزرگترین حکومت های برده داری بود و مرزهای آن از غرب به دربای مدیترانه و از شرق تا رودخانه سند ادامه داشت. در قرون سوم الی هفتم بعد از میلاد در ایران پادشاهان دیگری به نام ساسانیان حکومت را در دست داشتند که در نتیجۀ لشگرکشی ها و جنگهای اعراب، این سلسه نیز سقوط کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
320
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/03/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ نوین ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
2
تو رو خدا ببین چه جوری هفامنشیان رو معرفی میکنه: در قرون ششم الی چهارم قبل از میلاد در اراضی ایران، دولت برده داری هخامنشی حکومت می کرد که در عصر خود یکی از بزرگترین حکومت های برده داری بود!!!!!!!!!!!!!!
دیروز یکی از مشاوران فنی واحدهای صنعتی می گفت که « طی چند دهه تماس با مدیران و صاحبان کارگاه ها به این نتیجه رسیده است که قریب به اتفاق آنان برای ابزار کار خود بیشتر از کارگران ارزش قائلند . بسیاری در کوچکترین امور روزمره ( تا باز و بسته بودن یک دگمه لباس کارگر ) دخالت می کنند و ادعا می کنند که زیردست باید از آقا حساب ببرد ( یعنی از او بترسد ) . نتیجه تحقیر و توهین مکرر و عادی هم استهلاک بالای ابزار کار است و کیفیت پایین و رو به کاهش محصول » . بی شک وضع اقتصادی ما جنبه ها و علت ها ی متعدد و متنوع و متغیری دارد ، اما رابطه آقا / نوکری ( خدا / بنده ) یکی از وجوه این وضع است که مختص واحدهای تولیدی هم نیست . اگر اکنون ، به رغم ورود به شبکه های تولید ـ توزیع گسترده ، رشد ابزار و بنا بر این تخصص و تفکر علمی ـ فنی ، پولی و کمّی شدن مناسبات ؛ رابطه پلکانی و « اکراه و ادبار » و فاصله گذاری عمدی و همه جانبه و نفی همترازی به سود همزیستی برابر حقوق در همه جا مشاهده می شود ، تصور فراوانی و شدت آن در گذشته نه دشوار است و نه قابل انکار .
تاریخ نوین ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک