رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فلسفه علم: نظریه سیستم ایده آل
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
تئوری سیستم ایده آل که در این کتاب در مورد آن بحث می شود، صرفا یک نگرش متفاوت به علم و در چارچوب فلسفه علم می باشد. این نظریه به صورت مستقل برای خوانندگانی عرضه شده است که با موضوعات کلی فلسفه علم آشنایی دارند.
در این دیدگاه، نظریه نیز در چارچوب یک سیستم قرار می گیرد تا چگونگی رشد و تکامل یا انحطاط آن مورد بررسی قرار بگیرد. بدین ترتیب یک سری مفاهیم مورد بحث در فلسفه علم، مانند مشاهده، علیت، احتمال، ریاضی و از همه مهمتر استقرا با زاویه ای جدید مورد کنکاش قرار می گیرد. مغز آدمی سعی می کند انبوه اطلاعاتی که از حواس جمع آوری می شود را به سیستمها تبدیل کند. سپس با انتخاب حالت های ایده آل، سعی در رفع تناقضات موجود در اطلاعات خواهد نمود.
روند علمی شباهت خاصی به این موضوع دارد. نظریه ها سعی در انتخاب سیستمهای ایده آل دارند تا بدین طریق تناقضات از بین برود و نظم موجود در مشاهدات ظاهر شود. هر شخص محققی می تواند با انتخاب ایده آلهای مورد نظر خود، راهی را برای یک بررسی علمی در پیش بگیرد و همانطور که در این تئوری اشاره شده است، حتی شکست در این تحقیق نیز می تواند برای علم مفید باشد. آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، انعطاف ذهن برای پذیرش ایده آلهای جدید و مناسب است که آدمی را در مسیر علمی قرار می دهد. گزینش سیستمها، سبب تمرکز در مشاهدات می شود. تمرکزی که برای نظریه پردازی الزامی است
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/03/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فلسفه علم: نظریه سیستم ایده آل

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='khisnegah']نمیشه دانلود کرد[/quote]
کاربر گرامی گزینه دریافت در قسمت زیرین کتاب قرار دارد.
فلسفه علم: نظریه سیستم ایده آل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک