رسته‌ها
خلوت حضور
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
جنگ تحمیلی خود فرصتی مغتنم برای عالمان دینی بود. همگامی روحانیت وملت را در ایام سختی وعسرت، نشان داد.عالمان دین در طول تاریخ ایران زمین، مدافع استقلال ووحدت اراضی کشور بودند ودر این راه، نقش پیشگامی خود را بارها نشان دادند.
عالمان دین با فتوا وپشیتبانی معنوی و مادی و حضور مستقیم در میدانهای نبرد، علاقه ی خود را به سرافرازی مسلمین وپاسداری از عزت دینی نمایاندند. در سده های اخیر حضور روحانیت شیعی در مبارزات ضد استعماری ورژیمی را بر تارک تاریخ ملت ایران جای دادند.
روحانیان دوشادوش مردم با حضور در جبهه‌ها در هشت سال دفاع مقدس نقش کارآمدی داشت.
شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه‌ ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به‌ویژه روحانیان که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم حاضر می‌شدند، موج می‌زد.
آنچه در مقابل شما قرار دارد بررسی شخصیت شهید دوران دفاع مقدس حجت الاسلام و المسلمین عبدالله میثمی نماینده حضرت امام در قرارگاه خاتم الانبیاء می باشد
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
48
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Habibedelha42
Habibedelha42
1396/03/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلوت حضور

تعداد دیدگاه‌ها:
1
مسلما تمام جوانان (و افراد خرد تر و یا کلان تر) که در جنگ 8 ساله به نحوی جان خودشون رو برای دفاع از کشورشون از دست دادند افرادی قابل احترام، شجاع و وطن پرست بودند. و استقلال و یکپارچگی امروز کشور مرهون جانفشانی و دلیری یک یک آنهاست .اما این اسطوره سازی ، معصومیت مطلق و از خودگذشتگی افراطی که در این کتاب (و کتابهای خاطرات مشابه) در توصیف این افراد بکار رفته و مرسوم است نه تنها به احترام و ارزش آنها نمی افزاید بلکه غلو بیش ار حد باعث عدم باورپذیری شخصیت چنین افرادی میشود. فرد مورد اشاره در این داستان طوری توصیف شده که گویا فرشته ای معصوم بوده که از آسمان به ایران نازل شده و فکر و هدفی جز جان دادن نداشته و به زندگی و همسر و فرزند هیچ دلبستگی نداشته. مضافا انسان سالم و متعادل انقدر مشتاق جان دادن نیست که عروسی واقعی خود رو در خون خویش غلتیدن بداند بلکه در این اندیشه است که دشمن را باقدرت شکست داده و مانع پیشروی و پیروزی دشمن شوند و در ضمن تا حد ممکن از جان حود محافظت کند تاهمسر و فرزندانش بواسطه بی مسئولیتی و خودخواهیش در شوق کشته شدن، عمری در حسرت پدر و همسر نسوزند. ضمنا ایشان در سن 31 سالگی شهید شدند ولی تماما صحبت از کلاس درس و منبر و آموزگاری ایشان بوده، آیا افرادی مسنتر با تجربه آموزگاری بیشتر در حوزه وجود نداشتند که ایشان تعلیم طلبه ها را به عهده گرفتند؟
PDF
466 کیلوبایت
خلوت حضور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک