رسته‌ها

سفرنامه دن گارسیا د سیلوا فیگوئروا: سفیر اسپانیا در دربار شاه عباس اول

سفرنامه دن گارسیا د سیلوا فیگوئروا: سفیر اسپانیا در دربار شاه عباس اول
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 47 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 47 رای
گارسیا د سیلوا فیگوئروا (1550-1624 م) سفیر اسپانیا در دربار شاه عباس صفوی و جهانگردی شناخته شده است. وی درماموریت خود اقدامات سیاسی مهمی از جمله پیمان اتحاد سه قدرت ایران، پرتغال و اسپانیا در مقابل امپراطوری عثمانی را به انجام رساند. دسیلوا در ایران به سفرهای فراوانی دست زد. خاطرات دسیلوا شامل جزییات بسیاری در مورد جغرافیا، تاریخ و فرهنگ ایران است و از آن به عنوان مرجع معتبری در مورد ایران عصر صفوی استفاده می ‌شود. کتاب پیش رو تنها یک سفرنامه نیست، بلکه رساله ‌اى سیاسى و تاریخى است که در آن بسیارى از حوادث سیاسى و رخدادهاى مشرق زمین ذکر گردیده است. پس از یادداشت مترجم و مقدمه ناشر فرانسوى، اوصاف، خاطرات و تحلیل‌هاى دن گارسیا به ترتیب مسیر حرکت در سفر ذکر شده است. بنا بر نظر اکثریت قریب به اتفاق مورخان ایرانى و خارجى، سفرنامه حاضر به ویژه در رابطه با دوره شاه عباس صفوی از معتبرترین منابع به شمار می آید. غلامرضا سمیعی در ترجمه این کتاب از نخستین چاپ متن فرانسوى کتاب مورخ 1667 میلادی بهره گرفته است. این سفرنامه در سال 1363 توسط نشر نو در دسترس مشتاقان فرهنگ و تاریخ ایران قرار گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
572
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/02/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه دن گارسیا د سیلوا فیگوئروا: سفیر اسپانیا در دربار شاه عباس اول

تعداد دیدگاه‌ها:
3
این شخص دن گارسیاد سیلوا فیگوئروآ نجیب‌زاده متنفذ اسپانیایى است که هنگام بیان این خاطرات 57 سال از عمر وى مى‌گذشته است، در دربار اسپانیا مشاغل مهم داشته، و بسبب تعهد مأموریت‌هاى بزرگ از شخصیت‌هاى والا به حساب مى‌آمده است.
پاینده و مانا باشید.
سفرنامه بارون دوبد هم بارگذاری کنید.
دست مریزاد
اگر ممکن است کتاب های کتبی در مورد تاریخ و جامعه ایران (مانند الخراج و ......) و کتاب های در مورد ایلات(بخصوص کتاب های افشار نادری- ایرج افشار و...........) بجای کتب لاتین بارگذاری کنید. با تشکر
سفرنامه دن گارسیا د سیلوا فیگوئروا: سفیر اسپانیا در دربار شاه عباس اول
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک