رسته‌ها
جامع التواریخ - جلد 1 و 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
به کوشش: احمد آتش

رشیدالدین فضل ‌الله همدانی سیاستمدار دوره ایلخانیان به درخواست غازان خان، جامع التواریخ را نگاشت و پس از درگذشت غازان خان آن را به اولجایتو تقدیم کرد. جامع التواریخ یا تاریخ رشیدی از آثار ارزشمند و کهن فارسی در رابطه با اساطیر، باورها، تاریخ و فرهنگ قبایل ترک و مغول و همچنین تاریخ پیامبران از حضرت آدم تا حضرت محمد (ص)، تاریخ ایران تا پایان دوره ساسانی و سایر اقوام است. غازان خان اسناد بسیاری را در اختیار رشیدالدین قرار داد و دانشمندان مطلع از تاریخ و فرهنگ ترک و مغول را به همکاری با او گماشت. نتیجه آن شد که تا امروز جامع التواریخ مهمترین منبع تاریخی اقوام و حکومت‌های ترک و مغول است. این کتاب که از لحاظ دقت و صحت تاریخی ارزش بسیاری دارد، دامنه وسیعی از مطالب را بیان نموده و از نظر دسترسی به منابع شفاهی درخور توجه است. نثر آن ساده و روشن است اما واژگان ترکی و مغولی بسیاری دارد. کتاب حاضر از دو مجلد تشکیل شده و به همت احمد آتش (1917- 1966 میلادی ترکیه ) آماده گردیده است، بخش نخست آن مربوط به تاریخ سلطان محمود و اسلاف و اخلاف او و تواریخ دیالمه، آل بویه و آل سامان است. بخش دوم آن نیز به تاریخ آل سلچوق اختصاص یافته است. این کتاب در سال 1362 توسط نشر دنیای کتاب روانه بازار شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
468
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/01/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامع التواریخ - جلد 1 و 2

تعداد دیدگاه‌ها:
7
در اوقات فراغت خوندش برای دبیران تاریخ مفیده
ماشاء اللہ خیلی خوب، دست تون درد نکنه
[quote='mosazadeha']فقط یک جلد گذاشته شده است [/quote]
سلام،روی نام نویسنده در بالا کلیک کنید تا مابقی جلدهای موجودرو مشاهده کنید.
امتیاز شما برای دریافت کتاب کافی نیست ؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟:((
تعداد صفحات این کتاب دو جلدی حدود 470 صفحه می باشد نه 1135 صفحه . لطفا بقیه صفحات را در صورت موجود لحاظ فرمائید . با تشکر
سپاس فراوان از ادمین عزیز و بزرگوار به خاطر این کتاب بسیار ارزشمند و ذی قیمیت که از جمله مهمترین منابع تاریخی و کتب کلاسیک تاریخی ایران زمینه که توسط وزیر با درایت غازان خان خواجه رشیدالدن فضل الله نگارش شده.
جامع التواریخ - جلد 1 و 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک