رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی

فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 37 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 37 رای
تعداد صفحات 673

کتاب " فهم قدرت " دغدغه‌ی دائمی چامسکی و برگزیده‌ای از اندیشه‌های او می‌باشد.
نوآم چامسکی در میان فرهیختگان جهان شناخته شده است و نام او در رسانه‌های جهانی بر سر زبانهاست. او یکی از بزرگترین استادان زبان‌شناسی جهان و رئیس آزمایشگاه الکترونیکی دانشگاه مشهور ام.آی.تی آمریکاست. فعالیت‌های سیاسی چامسکی در حاشیه کارهای علمی او صورت می‌گیرد و گاهی این فعالیت‌ها بر کارهای علمی او سایه می‌اندازد. مردم جهان چامسکی را بیشتر از خود آمریکاییان می‌شناسند زیرا که رسانه‌های جریان غالب آمریکا او را به عمد نادیده می‌گیرند و آنچه که درباره‌ی او و افکار او در رسانه‌های جهان می‌بینیم توسط رسانه‌های خارج از کنترل آمریکا منتشر می‌شود.
چامسکی از دید فرهنگ غالب یک فضولباشی است که سر به سر طبقه حاکم آمریکا می‌گذارد و پا در کفش نخبگان می‌کند. او سعی دارد با برگزاری سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها تلاش‌های قدرت جهانی- به ویژه آمریکا- و مزدوران محلی آنها برای جلوگیری از رشد نهضت‌های مردمی در خارج از آمریکا و تحمیق مردم آمریکا توسط رسانه‌های عمده را برملا سازد تا از این طریق به فعالین سیاسی جهان جهت شناخت دقیق مسایل و انتخاب راهکارهای مناسب یاری رساند.
کتاب حاضر گزیده‌ای از اندیشه‌ها و افشاگری‌های چامسکی درباره مسائل معاصر و روز جهانی است که دامنه پهناوری از موضوعات از جنگ‌های کره و ویتنام تا دخالتهای آمریکا در کویت و گواتمالا، به ویژه منافع و مطامع آمریکا در منطقه خاورمیانه، نقش اسراییل برای آمریکا به عنوان واسطه سلطه در منطقه و آفریقا، جنگ خلیج فارس، معاهدات تجاری بین‌المللی از قبیل گات و فرهنگ اینترنتی را در بر می‌گیرد.
دسترسی چامسکی به انبوه اطلاعات و تحلیل‌های شگفت او درباره‌ی مسائل پشت پرده تحولات اجتماعی امروز جهان، به ویژه موضوعاتی از قبیل کارکرد رسانه‌های نوین، جهانی شدن، نظام آموزشی، بحران‌های زیست محیطیِ فراگیر نظامی- صنعتی، که گاه بسیار مغایر از آن چیزی است که حتی بین سیاستمداران و فرهیختگان رایج است، فعالین سیاسی جوامع تحت سلطه و حتی جهان پیشرفته را برای هر گونه تحول دگرگون‌سازی، ناگزیر از مطالعه‌ی نظریه‌های او می‌سازد.
این کتاب گویای دغدغه‌های اندیشمندان و فرهیختگان آمریکایی درباره‌ی موضوعات یاد شده است که در قالب بیش از 300 پرسش از چامسکی مطرح شده و وی با استفاده از اطلاعات دقیق خود از حقایق انکارناپذیر و مستند، به پاسخ آنها پرداخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kaydan
kaydan
1396/01/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی

تعداد دیدگاه‌ها:
9
دلیل بسیار خوبی وجود دارد،
که چرا هیچکس تاریخ نمیخواند؛
علتش این است که تاریخ بیش از اندازه درس برای آموختن دارد .نوام_چامسکی
:baaa: تشکر ممنون از امکان کتاب خوانی اما من هنوز کتاب رو نخوندم و نمی تونم نظری در بارش بدم
سپاسگزاری می کنم برای امکان کتاب خوانی که فراهم نموده اید .
[quote='01312247566']واقعا کتاب نیکیست درود بر شما دو عزیز.[/quote]
خواهش میکنم دوست گرامی، نظر لطف شماست. بله به عقیده شخصی من نیز نوام چامسکی در حوزه سیاست و روابط بین الملل و خصوصا انتقاداتی که بر دولتهای ملیتاریستی(جنگ افروز) دارد بخصوص سیاست دولت آمریکا و نقش نظام سرمایه داری و شرکت سالاری جهان غرب در بحرانهای خاورمیانه و جوامع جهان سوم بسیار اندیشمندانه و با تحقیق و تعمق می باشد، کتابهای متعددی از این اندیشمند تاکنون ترجمه و منتشر گردیده از جمله دموکراسی بازدارنده، نظم های کهنه و نوین جهانی، دولت های فرومانده و...در سال ۲۰۱۵ فیلم مستندی نیز از او به نام " Requiem For The American Dream" تهیه گردیده که با زیرنویس فارسی در اینترنت موجود است، علاقمندان به این اندیشمند میتوانند با مشاهده این مستند بیشتر با نظرات او آشنا گردند. از آنجا که یکی از محدود اندیشمندان و متفکرین حوزه سیاسی مورد علاقه بنده نیز هست در آینده کتابهای بیشتری از او را خدمت دوستان در سایت بارگذاری خواهم نمود.
پ ن:
یکی از انتقادات مهم که رسانه های وابسته به سیاستهای دولتهای غربی همواره به چامسکی وارد نموده اند دیدگاه آنارشیستی او می باشد و به نوعی با تحریف خود ساخته از دیدگاه او چامسکی را فردی هرج و مرج طلب معرفی نموده اند که کمترین اعتقادی به ساختار اجتماعی و نظریه دولت ندارد. در صورتی که به هیچ عنوان چنین نیست. در همین کتاب توضیحاتی از سوی او داده شده همچنین گفتگویی که او با خبرنگار شبکه B.B.C داشته برای رد این انتقادات دیدگاه و عقیده خود را روشنتر بیان نموده است(ویدیوی این گفتگو با شبکهb.b.c نیز همراه با زیرنویس فارسی در اینترنت موجود است.)
[quote='hanieh']
جناب کایدان شماره صفحات رو خود سیستم محاسبه می کنه و متاسفانه خطا هم داره.
با تشکر[/quote]
با سپاس از توضیحاتی که دادید خانم هانیه، فکر میکنم این Bug(خطای نرم افزاری) را میشه برطرف نمود.
واقعا کتاب نیکیست درود بر شما دو عزیز.
[quote='kaydan']مدیریت محترم میشه بفرمایند مشکل چیه که شماره صفحات کتاب رو به اشتباه انتخاب می کنید و این اشتباه را باید فقط برای کتابهایی اتفاق بیفته که بنده تو سایت آپلود میکنم؟!
این دومین کتابی هست که شماره صفحات اون رو اشتباه نوشته شده. با وجود تذکر در مورد کتاب پیشین هیچ ترتیب اثری داده نشد که هیچ باز مشاهده میشه این کتاب نیز با۷۶۰ صفحه رو ۹ صفحه معرفی کردید.
اگر مشکلی هست بفرمایید؟![/quote]
جناب کایدان شماره صفحات رو خود سیستم محاسبه می کنه و متاسفانه خطا هم داره.
تنها کتاب شما نیست. برای همه کتابها بعضا این اتفاق می افته. اینم کتاب منه که صفحات اشتباه محاسبه شده.
http://ketabnak.com/book/77144
و یا کتاب جناب deadmarshal:
http://ketabnak.com/book/83067
اگه این مشکل پیش اومد لطفا تعداد صحیح صفحات رو در توضیحات کتاب وارد بفرمایید.
با تشکر
مدیریت محترم میشه بفرمایند مشکل چیه که شماره صفحات کتاب رو به اشتباه انتخاب می کنید و این اشتباه را باید فقط برای کتابهایی اتفاق بیفته که بنده تو سایت آپلود میکنم؟!
این دومین کتابی هست که شماره صفحات اون رو اشتباه نوشته شده. با وجود تذکر در مورد کتاب پیشین هیچ ترتیب اثری داده نشد که هیچ باز مشاهده میشه این کتاب نیز با۷۶۰ صفحه رو ۹ صفحه معرفی کردید.
اگر مشکلی هست بفرمایید؟!
فهم قدرت: برگزیده اندیشه های نوام چامسکی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک