رسته‌ها
درون انقلاب ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
جان. دی. استمپل، وابسته‌ی سیاسی سفارت امریکا، بیش از چهار سال در ایران مأموریت داشته که شش ماه از آن پس از انقلاب اسلامی بود. از این جهت شاهد بسیاری از وقایع پشت پرده‌ی روابط شاه و امریکا و برخوردهای متفاوت دولتمردان آمریکایی با انقلابیون بوده است. او مدعی است که در جریان انقلاب با شخصیتهای ایرانی به ویژه رهبران مخالف شاه در تهران تماس نزدیک داشته است و مسئولیتهایی در ارسال گزارشهای طبقه‌بندی شده برای وزارت خارجه امریکا را نیز عهده‌دار بوده است. استمپل که خود دکترای علوم سیاسی دارد، کوشیده است است تا ریشه‌های واقعی انقلاب ایران را شناسایی و تجزیه و تحلیل نماید. انبوه اطلاعات او از ایران و انقلاب ایران موجب شد تا پس از سقوط شاه و گروگانگیری، به آمریکا منتقل شود و در وزارت خارجه‌ی کشورش اخبار و حوادث مربوط به ایران را پیگیری کند.
او تصمیمات واشنگتن نسبت به انقلاب ایران را به ریچارد نیکسون نسبت می‌دهد که با قدرتمند کردن شاه، سفارت امریکا را به مرکز تجاری بدل کرده بود و به همین علت او مدعی است که تحلیلگران سیاسی در ایران نقش فعال دیپلماتیک نداشته‌اند و مقامات واشنگتن را به موقع از فعل و انفعالات ایران آگاه نمی‌کرده‌اند. البته ناشر کتاب حاضر، این ادعای استمپل را به دلایلی رد می‌کند. [لازم به ذکر است که در منابعی دیگر فعال نبودن نقش دیپلماتیک تحلیلگران سیاسی در آن دوران، به تغییرات اساسی کارتر نسبت داده شده است نه نیکسون .]
استمپل نفوذ بیشتر مذهب در سیاست ایران را مربوط به زمانی می‌داند که روحانیون و یک طبقه‌ی متوسط کوچک، قانون اساسی را به مظفرالدین شاه تحمیل کردند و شاه را وادار کردند که مجلس را در قدرت سهیم گرداند و این امر موجب نفوذ بیشتر مذهب در سیاست ایران شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
467
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kaydan
kaydan
1396/01/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درون انقلاب ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
12
[quote='tabo']با سلام کتاب رو دو بار دانلود کردم بازم همینطوره در ضمن فایل هایی با ظرفیت بیشتر از 15 گیگ پی دی اف دانلود کردم
سیستم اصلا مشکل نداشت فک کنم ایراد از سرور باشه[/quote]
اگر زمان دانلود یک فایل(با هر پسوند و هرفرمتی)با مشکل مواجه شوید(هرگونه مشکلی چه اشکال در سرور و یا اشکال در اینترنت و...) فایل به هیچ عنوان باز نمیشود و به شما پیغام خطا می دهد.
ولی اگر فایل به طور کامل دانلود شود و شما بتوانید فایل مورد نظر(دراینجا فایل pdf مد نظر) را در یکی از نرم افزارها همچون Adobe reader یا Netro PDF و... باز نمایید به گونه ای که تعداد صفحات کتاب در نرم افزار مربوطه به درستی نشان داده شود ولی شما قادر به دیدن کل صفحات یا بخشی از کتاب نباشید و به اصطلاح صفحات سفید نشان داده شود آن زمان در اکثر مواقع اشکال از حافظه سیستم(Ram) میباشد، به این معنا که بنا به دلایلی از جمله پایین بودن حافظه مجازی سیستم قادر به نشان دادن مطالب نخواهد بود.
پ ن : منظور از Ram حافظه مجازی و ناپایدار میباشد، نه حافظه پایدار که به اصطلاح به آن H.d.d میگویند.
با سلام من همین الان فایل را دانلود کردم کتاب هیچ مشکلی ندارد دقیقا 472 صفحه بصورت پی دی اف
[quote='tabo']بعد از دانلود کتاب متاسفانه دو صفحه اول کتاب هست[/quote]
کاربر گرامی فایل کتاب کامل است. چنانچه مشکل همه کاربران بود حتما از بین 5000 نفری که کتاب را دریافت کرده اند، گزارشی مشابه اعلام میشد.
پی نوشت: چنانچه هر کاربر دیگری چنین مشکلی دارد، ذیل همین کتاب عنوان بفرماید.
با تشکر از همکاری شما
با سلام به دوستان
حقیقتش به مشکلی برخوردم که متاسفانه تا این لحظه هیچ راهکاری به ذهنم نرسید این بود که لاجرم اون رو اینجا مطرحش میکنم شاید دوستانی که این مطلب رو میخونند بتونند راه حلی براش پیدا کنند.
یک فایل word دارم که البته حجم صفحاتش بسیار زیاده(حدود 90mb) فایل رو میخوام به pdf تبدیل کنم، در تبدیل فایل هیچ مشکلی وجود نداره. ولی متاسفانه پاورقی برخی از صفحات شماره های با اعداد فارسی و انگلیسی است. برای مثال اگر در صفحه به سه تا چهار موضوع اشاره شده در پاورقی هرکدام از شماره ها اگر توضیح به زبان فارسی باشه شماره عدد اون هم به فونت فارسی هست ولی اگر ریفرینس به انگلیسی باشه شماره اون به عدد انگلیسی هست.
حالا وقتی فایل رو به pdf تبدیل میکنم فقط عددهای پاورقی صفحات تماما به فونت فارسی تبدیل میشه! تا الان هر راهی که به فکرم رسیده انجام دادم، از تنظیمات داخل نرم افزارword گرفته تا تنظیمات زبان سیستم عامل همه و همه رو تغییر دادم با چندین و چند نرم افزار تبدیل فایل بهpdf نیز کار تبدیل رو انجام دادم ولی باز سودی نداشت! متاسفانه باز اعداد به زبان فارسی کانورت میشه در صورتی که میخوام دقیقا مثل اون چیزی که در فایل word مشاهده میشه به همین شکل اون رو به فایلpdf تبدیل کنم.
دوستان ممنون میشم اگر راه حلی به ذهنشون میرسه راهنمایی نمایند. مخصوصا که باید هرجور شده تا فردا ظهر این فایل رو تبدیل بهpdf نمایم.
چند صفحه از فایل رو جهت مشاهده دوستان توی اینترنت بارگذاری کردم. برای مثال صفحه 6 رو دوستان میتونند نگاه کنند پاورقی اون نمونه اون چیزی هست که در زمان تبدیل شدن بهpdf باهاش مشکل دارم.
در ضمن در زمان تبدیل هیچ قسمت از فایل مشکلی نداره فقط اعداد پاورقی تبدیل به اعداد فارسی میشه(البته اون قسمتهایی که لازمه اعداد انگلیسی باشه.)
نمونه فایل:
http://uupload.ir/filelink/hSRzVtcm5Kfb/dxs6_212.docx
باسپاس (و با عرض پوزش بابت طرح این سوال در این مکان)
با سلام کتاب رو دو بار دانلود کردم بازم همینطوره در ضمن فایل هایی با ظرفیت بیشتر از 15 گیگ پی دی اف دانلود کردم
سیستم اصلا مشکل نداشت فک کنم ایراد از سرور باشه
[quote='tabo']بعد از دانلود کتاب متاسفانه رو جلد و پشت جلد کتاب هست والسلام[/quote]
دوست عزیز فایل کتاب هیچ مشکلی نداره. نمیدونم شما بودید یا یکی دیگه از دوستان که تقریبا همین مشکل رو داشت.
مشکل از سیستم شماست، احتمالا سیستم حافظه Ram کم نیاره به همین خاطر صفحات رو سفید نشون میده. اگر اینگونه هست بگید تا بگم چکار باید بکنید.
به هرحال کتاب رو مجدد دانلود کردم دیدم مشکلی وجود نداره.
بعد از دانلود کتاب متاسفانه رو جلد و پشت جلد کتاب هست والسلام
بعد از دانلود کتاب متاسفانه دو صفحه اول کتاب هست
[quote='tabo']کتاب 2 دو صفحه با ظرفیت 15 مگ .....................[/quote]
دوست گرامی میشه بیشتر توضیح بدید؟ متاسفانه متوجه منظور شما نشدم.
درون انقلاب ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک