رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ سکه از قدیمی ترین ازمنه تا دوره ساسانیان - جلد 1 و 2

تاریخ سکه از قدیمی ترین ازمنه تا دوره ساسانیان - جلد 1 و 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 44 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 44 رای
ملکه ملکزاده (بیانی) (1289-1378 شمسی) نواده ملک المتکلمین، باستان ‌شناس و سکه‌ شناس ایرانی فعال در انجمن جهانی کارشناسان سکه فرانسه، سوییس و یونسکو بود. او که ریاست بخش سکه‌ها، مهرها و الواح موزه ایران باستان را برعهده داشت، موزه سکه بانک سپه تهران را نیز بنیان نهاد. از وی در حدود پنجاه مقاله به زبان ‌های فارسی و فرانسه، در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است. بانو ملکزاده را می‌ توان پایه‌ گذار تدریس علمی شاخه مهم سکه شناسی در مطالعات باستان‌شناسی ایران دانست. سکه شناسی قسمت مهم از رشته باستان شناسی و نماینده عادات، آداب، خط، زبان، هنر، مذهب، وضعیت اقتصادی و روابط تجاری ملت های گذشته می باشد. کتاب پیش رو که به مطالعه تاریخ سکه از زمان های قدیم تا دوره ساسانی می پردازد، مشتمل بر دو جلد است. چاپ چهارم این کتاب در سال 1370 به همت انتشارات دانشگاه تهران در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/12/13
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ سکه از قدیمی ترین ازمنه تا دوره ساسانیان - جلد 1 و 2

تعداد دیدگاه‌ها:
1
چرا لبه سکه ها شیار دارند ؟
در قدیم سکه ها از طلا و نقره ضرب می شدند و ارزش آنها برابر مقدار طلا و نقره ی به کار گرفته شده در آنها بوده.به همین دلیل برخی افراد سودجو مقداری از حاشیه ی سکه ها را می تراشیدند و از طلا و نقره ی آن استفاده می کردند بدون اینکه در ظاهر سکه تغییر چشمگیری ایجاد شود! بدین ترتیب به مرور زمان از ارزش سکه ها کاسته می شد.بنابراین
حاکمان تصمیم گرفتند شیارهایی روی لبه ی سکه ها ایجاد کنند تا در صورت تراشیده شدن به سادگی قابل تشخیص باشند.
امروزه دیگر سکه ها از طلا و نقره ضرب نمی شوند اما چون مردم به ظاهر سکه ها عادت کرده بودند دیگر تغییری در آنها بوجود نیامد.
تاریخ سکه از قدیمی ترین ازمنه تا دوره ساسانیان - جلد 1 و 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک