رسته‌ها
امامت
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 11 رای
تفقّه در دین، یعنى به دست آوردن شناخت عمیق از آن، به حکم عقل، آیات قرآن و احادیث معصومان، بر زن و مرد مسلمان واجب است. اساسا «شناخت» پیش‌نیازِ ایمان و اعتقاد است. آیا ممکن است بدون شناخت امرى، بدان ایمان آورد یا به آن معتقد شد؟ از سوى دیگر، در دین مبین اسلام، ایمان و اعتقادى ارزشمند و پذیرفته است که مبتنى بر شناخت باشد. راه دستیابى به شناخت و آگاهى، تحقیق و پژوهش و دورى از تقلید است؛ کارى که در تمام مراحل مختلف زندگى، بر آدمیان واجب است.
مؤسسه فرهنگى نبأ، بر اساس آنچه یاد شد و در راستاى رسالت فرهنگى خود، یعنى تقویت و ارتقاء مبانى اصیل اعتقادى مخاطبانش، به استاد پژوهنده و محقق فرهیخته، آقاى محمّد بیابانى اسکوئى، پیشنهاد کرد تا در اصول عقاید اسلامى، به روش آموزشى، کتاب هایى را بنگارد و دروس منظمى را تألیف و تدوین کند. خوشبختانه، استاد بیابانى، با همه مشاغل علمى و تحقیقى، پیشنهاد یادشده را پذیرفت و درس هایى را در موضوعات توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد، به رشته نوشته در آورد. شکر الله مساعیه.
خاطرنشان مى‌شود که نوشته‌هاى استاد بیابانى پس از نگارش، به دست برادران فاضل و گرامى، آقایان دکتر اسماعیل تاجبخش و دکتر مهدى دشتى دانشیاران دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایى، اصغر غلامى، محقق و پژوهشگر معارف دینى ، مرتضى نادرى و حجّت الاسلام محمّدعلى دزفولى ویرایش علمى و فنى شد. وفّقهم الله لمرضاته.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
215
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
اصغر110
اصغر110
1395/12/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امامت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
2 مگابایت
امامت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک