رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کلام شیعه، کلام معتزله
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
پژوهشی مقایسه ای بر مبنای متون قرن های چهارم و پنجم

این کتاب یکی از جدی‌ترین تلاشها برای برجسته کردن این تفاوتهاست بر مبنای مقایسه متون قرن‌های چهارم و پنجم، یعنی یکی از دوره‌های اوج و شکوفایی اندیشه‌های کلامی و از جمله شیعی در تاریخ اندیشه اسلامی.
مولف پس از ذکر مقدماتی تاریخی در مورد تکوین نظام‌های کلامی شیعه و معتزله و اشاره به برخی تقسیم‌بندی‌های مبتنی بر جغرافیای تاریخی و از جمله تفکیک متکلمان شیعه قم و بغداد از سویی و متکلمان معتزلی بغداد و بصره از سوی دیگر و برشمردن چهره‌های برجسته هر یک از این نظام‌های کلامی، به مقایسه مورد به مورد آراء متکلمان شیعه و معتزله درباره مسائل عمده کلامی می‌پردازد، مسائلی از قبیل توحید و تشبیه و تنزیه، عدل، نبوت، عصمت، اعجاز، امامت، غیبت، حسن و قبح، وعد و عید، تکلیف، خلود، ایمان، احباط و تکفیر، توبه، شفاعت، رجعت و امر به معروف و نهی از منکر. شاید بتوان این بخش را قلب کتاب و کارآمدترین قسمت این تحقیق دانست. چرا که چنین مقایسه مورد به موردی به خودی خود روشنگر بسیاری نکات درباره متکلمان شیعه و معتزلی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/05/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کلام شیعه، کلام معتزله

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کلام شیعه، کلام معتزله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک