رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تا استانبول در جست و جوی تشیع
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
کتاب «تا استانبول در جستجوی تشیع» که پنجمین اثر داود بهلولی است، حاصل دو سفر نویسنده به استانبول و یافته‌های حاصل از کنکاش او درباره تشیع در ترکیه و استانبول است.
وی در بخشی از مقدمه این کتاب چنین آورده است: « در این اثر نه می‌خواهم کاری پژوهشی و آکادمیک عرضه کنم و نه می‌خواهم سفرنامه‌نویسی کنم، چه هرکدام جایگاه و فضای خاص خود را می‌طلبد. اثر، تنها در پی آن است تا کلید واژه‌هایی در اختیار پژوهشگران، مشتاقان و تشنگان تشیع و اهل بیت (ع) قرار دهد چرا که هرکدام از مطالب و سرفصل‌های اثر، قابلیت تبدیل شدن به کتابی مستقل را دارند.
کوشیده‌ام تا به همه ابعاد تشیع در این شهر توجه شود و نشانی و ردپایی از آن اثر یافت شود. آثار تاریخی، تبلیغ در خارج از کشور، شخصیت‌های دانشگاهی، شخصیت‌های فرهنگی ایران، نهادهای شیعی فعال، کتب و اسناد تاریخی، رسانه، اهل سنت و دفاع مقدس زوایایی است که از آن‌ها به تشیع نگریسته شده است.آنچه در پی می‌آید شامل دو بخش است، بخش رهاورد دو سفر هفت روزه به استانبول و بخش دیگر یافته‌هایم از کنکاش و جستجو درباره تشیع در ترکیه و استانبول است تا با قرار گرفتن در کنار رهاورد سفر، مجموعه حاضر را فراهم آورد».

در بخشی از سخن ناشر این اثر نیز چنین آمده است: «ایران و ترکیه از دیرباز علیرغم رقابت‌هایی که میان پادشاهان در امپراطوری ایران و عثمانی وجود داشته، ارتباط فرهنگی عمیقی با یکدیگر داشته‌اند. رفت و آمد ایرانیان به عثمانی و به خصوص پایتخت آنان، استانبول، نشانه‌های قابل توجهی از تشیع را در شهر به جای گذاشته است. از دیگر سو نیز با مهاجرت جمعیت قابل توجهی ازشیعیان شرق ترکیه به استانبول، هم‌اکنون شیعیان جایگاه خاصی در این شهر یافته‌اند. اثر حاضر که در پی نمایاندن نشانه‌هایی از تشیع در شهر استانبول به سامان رسیده، کوشیده است تا با معرفی تشیع این شهر و سرزمین از زوایای مختلف دریچه‌ای تازه به روی مخاطبان خود بگشاید».

این کتاب در 7 بخش نمادهای شیعی در استانبول، گروه‌های فعال شیعی، علویان، در تاریخ عثمانی، رسانه‌های شیعی، تبلیغات دینی ایرانیان و تکمله نوشته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/11/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تا استانبول در جست و جوی تشیع

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تا استانبول در جست و جوی تشیع
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک