رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 3

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
در مجلد سوم، ابتدا به بحث در باره نواهی و متعلق نهی و دلالت صیغه نهی بر مره و تکرار پرداخته شده، سپس مسئله اجتماع امر و نهی از لحاظ عقلی و لفظی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این زمینه، نویسنده، به ادله قائلین به جواز اجتماع امر و نهی و رد دلایل آنان پرداخته و اقسام عبادات مکروه را بیان کرده است. وی، هم چنین به وجوه ترجیح نهی بر امر در صورت اجتماع آن دو و نقد و بررسی این مسئله پرداخته و دلالت نهی بر فساد و حرمت را بیان کرده و دلالت نهی بر فساد را تنها در عبادات پذیرفته و آن را در مورد معاملات قبول نکرده و علت این امر را بررسی نموده است.
در بخش دیگری از کتاب، نویسنده، به بررسی معنای مفاهیم در اصول فقه پرداخته و ادله قائلین به ثبوت مفهوم برای شرط و منکرین مفهوم شرط را بررسی نموده و مفهوم داشتن یا نداشتن وصف، غایت، استثناء، لقب و عدد را نیز جداگانه بیان کرده است. بیان احکام عام و خاص و الفاظ عموم و خصوص، حجیت عام مخصص نسبت به باقی افراد، سرایت اجمال مخصص به عام، حجیت اصالت عموم در برخی موارد، تخصیص عام با مفهوم مخالف، بیان احکام اطلاق و تقیید و مجمل و مبین، مقدمات حکمت و نتایج آن در قید خوردن اطلاق و تاسیس اصل در مقدمات حکمت، از دیگر مباحث مطرح شده در مجلد سوم از این مجموعه اصولی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/06/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک