رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 4

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 4
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
در مجلد چهارم، به بحث در باره حجیت امارات و ظنون معتبر شرعی و عقلی پرداخته شده و ادله عقلی و نقلی مربوط به آنها ارائه گردیده است. در این راستا، نگارنده، به تبیین حجیت ظواهر الفاظ (الفاظ کتاب و سنت)، حجیت اجماع منقول، حجیت شهرت فتوائیه، حجیت خبر واحد و حجیت مطلق ظن اشاره کرده و ادله قرآنی، روایی و دلایل عقلی مبتنی بر حجیت خبر واحد را به صورت مبسوط ارائه نموده است. وی، در مورد حجیت اجماع، شرط اصلی حجیت آن را کاشفیت آن از سنت قطعیه معصومین دانسته و ادعای اجماع در اقوال علمای فقه را نیز بررسی کرده است. در بخش دیگری از کتاب، نویسنده، به بررسی حجیت و ادله اصول عملیه و شرایط جریان این اصول در احکام شرعی، پرداخته و در ابتدا، به بحث در مورد اصل برائت می‌پردازد. وی، ضمن بررسی آیات قرآن و روایات معصومین و هم چنین ادله عقلی مبتنی بر اثبات اصل برائت و کیفیت استدلال به آیات و روایات در این زمینه، چگونگی جریان این اصل را در شبهات تحریمیه و وجوبیه بررسی نموده و در عین حال، دلایل عقلی و نقلی حسن احتیاط را در این قبیل از موارد، بیان کرده و اظهار می‌دارد که با وجود اصل موضوعی، اصل برائت و سایر اصول عملیه جاری نمی‌شود.
وی، در بخش دیگری از مباحث مربوط به اصول عملیه، به بررسی اصل تخییر و ادله عقلی و نقلی مترتب بر آن پرداخته و شرایط جریان این اصل را در صورتی که ترجیحی بین دو عمل شرعی وجود نداشته باشد، بیان کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/06/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 4

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 4
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک