رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 2

ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
در جلد دوم کتاب ادامه مباحث مربوط به معانی صیغه امر و دلالت داشتن آن بر وجوب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و دلالت جمله خبریه بر انشاء و امر وجوبی تبیین شده است. در همین راستا، نگارنده، به بیان معنای واجب تعبدی و توصلی اشاره کرده و اعتبار قصد قربت در عبادت را از لحاظ عقلی تبیین نموده و اطلاق صیغه امر را حمل بر وجوب نفسی، تعیینی و عینی کرده و برای آن، هیچ گونه دلالتی بر فور، تراخی، مره و تکرار بدون قیدی خاص قائل نشده است.
در فصل بعدی، نویسنده، به بحث اجزاء اشاره نموده و مجزی بودن امتثال امر اضطراری و ظاهری از امر واقعی را بیان کرده و ضمن بیان اقسام واجب، به بررسی نوع وجوب مقدمه واجب پرداخته است. وی، وجوب ذی المقدمه را وجوبی اصلی و نفسی و وجوب مقدمه را نسبت به آن، وجوبی تبعی و غیری ارزیابی کرده است.
وی، در این زمینه، به بررسی معانی وجوب مطلق و مشروط، وجوب تخییری و تعیینی، وجوب عینی و کفایی، وجوب معلق و منجز، وجوب نفسی و غیری، وجوب اصلی و تبعی و وجوب موقت و موسع (مضیق و موسع) پرداخته و تاسیس اصل را در مقدمه واجب، از دیدگاه صاحب فصول، بررسی نموده است.
بیان مسئله، مساله نسخ وجوب و کیفیت آن، تعلق اوامر و نواهی به طبایع و افراد، حکم امر بعد از امر و امر کردن به امر، از دیگر مباحث مطرح شده در جلد دوم از این مجموعه است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/06/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایضاح الکفایه: درس های متن کفایه الاصول محمد فاضل موحدی لنکرانی - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک