رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شیعیان افغانستان
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
647 صفحه

«آشنایی با مسلمانان جهان اسلام» عنوان سلسله کتاب‌هایی است که توسط مؤسسه مطالعاتی «اندیشه سازان نور» در تهران منتشر می‌شود و کتاب «شیعیان افغانستان» هم در همین راستا توسط این مؤسسه منتشر شده است.
این کتاب که توسط 3 تن از پژوهشگران و نویسندگان افغانستان، «محمد حسین خلوصی»، «وحید بینش» و «فاروق انصاری» تألیف شده است به بررسی تاریخی تشیع در افغانستان پرداخته و احزاب و جریان‌های سیاسی شیعی را در 2 محور جایگاه شیعیان در ساختار قدرت سیاسی افغانستان و روابط درون ملی شیعیان با سایر اقوام و گروه‌های سیاسی و روابط خارجی شیعیان را با ایران، آمریکا و روسیه مورد بررسی قرار داده است.
این کتاب به طور مفصل به ابعاد مختلف حیات سیاسی، تاریخی و اجتماعی شیعیان در دوره‌های گذشته و همچنین دوره معاصر افغانستان پرداخته و از زوایای گوناگون حضور شیعیان در این کشور را تحلیل و بررسی کرده است.
افغانستان در روزگاری نه چندان دور جزئی از سرزمین و تمدن گسترده ایران بود و هنگام ورود اسلام و تشیع، افغانستان بخشی از خراسان بزرگ محسوب می‌شد و ورود اسلام به خراسان که افغانستان کنونی هم بخشی از آن بود با ورود اعراب مسلمان به ایران آغاز شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/05/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شیعیان افغانستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شیعیان افغانستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک