رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خواب
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 121 رای
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 121 رای
✔️ این مجموعه شامل ده داستان کوتاه است که بر پایه پایان‌نامه‌ای که فرید جورج‌یارد به دانشگاه سنت ژوزف ارائه داده و موضوع آن بررسی داستان‌های کوتاه نجیب محفوظ است گردآوری شده‌اند. این داستان‌ها زیر عنوان «شکست و عجز» آمده‌اند و تاثیر شکست جنگ 1967 و پی‌آمدهای آن را بر جامعه عرب بررسی می‌کنند، اما اگر با دیدی نقادانه به آن‌ها بنگریم نشانه‌های استعمار و استثمار را بر مردم کشورهای جهان سوم به خوبی می‌نمایانند. برای برداشت بهتر از داستان‌ها و نمادهای به کار گرفته شده مقاله تحلیلی «شکست و عجز» در آغاز کتاب آمده است.

از پیشگفتار کتاب:
کتاب یادشده، داستان های کوتاه « نجیب محفوظ » را در ده فصل زیر عنوان های: فقر، زن، آزادی و عدالت اجتماعی، مرگ، علم و دین، شکست و عجز، بیان و بافت، گفتگو و زبان، مکان و زمان مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. من فصل ششم را انتخاب کرده و ترجمه ی آن را در ابتدای این مجموعه آورده ام که شکست و عجز و نمودهای آن در جامعه و بخصوص عوارضی را که شکست ۱۹۶۷ بر جامعه ی اعراب باقی گذاشته است، مورد بحث قرار می دهد.
در این فصل ده قصه به شرح زیر از چهار مجموعه ی قصه برای بررسی انتخاب شده اند:
« میکده ی گربه ی سیاه » ، « واژه ی نامفهوم » و « آواز مست » ، از مجموعه ی « میکده ی گربه ی سیاه » .
« سمساری » و « مردی که دو بار حافظه اش را از دست داد » از مجموعه ی « حکایتی بی آغاز و بی انجام » .
« زیر سرپناه » ، « تاریکی » ، « خواب » و « چهره ی دیگر » از مجموعه ی « زیر سرپناه » . « اتاق شماره دوازده » ، از مجموعه ی « جنایت ».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خواب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خواب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک