رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
القاعده
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 16 رای
در این کتاب، عناوینی همچون سلفیه جهادی و افغان العرب ، پیش قراولان القاعده، آرا و افکار القاعده و القاعده در جهان امروز به چشم می خورد.
نویسنده، در مقدمه کتاب ضمن اشاره به مطلبی تحت عنوان «جبهه جهاد صلیبیون و یهود» می گوید : نام اصلی تشکیلات افراطی و تکفیری القاعده است و این تشکیلات را تعدادی ازسلفیان جهادی و به رهبری اسامه بن لادن ، در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود قرن بیستم میلادی، در افغاستان ، پایه گذاری کردند.
بخش هایی از مقدمه کتاب القاعده :
القاعده ، خواسته یا نا خواسته ، در دام کسانی افتاد که جنگ تمدن ها را کلید زدند. رفتار خشونت آمیز القاعده ، مستمسکی شد برای کوبیدن دین سراسر رحمت اسلام و مسلمانان های جهان. این سرآغازی بود برای تجاوزهای آمریکا و هم پیمان هایش به جهان اسلام ، و قتل و غارت به اسم دموکراسی و مبارزه با تروریسم.
این تفکرات عجیب و غریب از کجا آمده بود و چرا عده ای از مسلمان های به ظاهر متدین ، این چنین چهره اسلام را تخریب می کردند؟ پاسخ به این پرسش را باید در وضعیت اسفبار مسلمانان ها و رفتار حاکمان سکولارش جست و جو کرد.
عواملی که به رشد تفکر بنیادگرایی سلفی جهادی در جهان اسلام دامن زدند عبارتند از : 1. امواج پرتلاطم مدرنیته و تندباد فکری و فرهنگی غرب در کشورهای اسلامی؛ 2. فقدان حکومت اسلامی و پیشرو در مقابله با این روند؛ 3. فقدان انگیزه دفاع از مقدسات و احکام اسلامی؛ 3. فقدان انگیزه دفاع از مقدسات و احکام اسلامی؛ 4. بازگشت به هویت اصیل اسلامی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی القاعده

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
القاعده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک