رسته‌ها
مباحث اساسی در آمار کاربردی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
407 صفحه

امروزه، کاربرد دانش آمار چنان گسترش يافته است که کمتر رشته‌اي را مي‌توان يافت که شامل يک يا چند درس آماري نباشد. از همين رو، کتاب‌هاي آموزشي گوناگوني در بازار در دسترس فراگيران آمار قرار دارد که به‌خوبي به مباحث آماري پرداخته‌اند. اغلب اين کتاب‌ها با توجه به اهداف نويسنده به حوزه‌اي خاص از دانش آمار محدود شده‌اند؛ براي مثال، کتاب‌هاي مفيدي انتشار يافته‌اند که به مباحث آمار توصيفي اختصاص دارند يا کتاب‌هاي متعدد و راهگشايي را مي‌توان يافت که بر آزمون‌هاي آماري متمرکزند و حتي برخي از آنها به طور خاص به آزمون‌هاي ناپارامتري مي‌پردازند. مباحث نمونه‌گيري نيز عموماً در کتاب‌هاي مستقلي ارائه مي‌شوند. بنابراين، کاربران يا فراگيران آمار در طول کار يا تحصيل، مي‌بايست به کتاب‌هاي مختلفي مراجعه ‌کنند تا به نيازهاي معمول خود پاسخ دهند.
انگيزه نويسنده از نگارش اين کتاب، ارائه هر سه حوزة آمارِ توصيفي، آمار استنباطي و نمونه‌گيري در يک مجموعه است. بنابراين، خواننده ضمن آشنايي با مباني آمار، هم در روش‌هاي آمار توصيفي و هم در روش‌هاي آمار استنباطي ورزيده مي‌شود و در کنار اين دو، درکي مناسب از نمونه‌گيري و روش‌هاي آن به دست مي‌آورد. بديهي است از چنين کتابي نبايد انتظار داشت تا تمام نيازهاي کاربران يا فراگيران آمار را برآورده سازد، بلکه تأکيد آن بر طرح مباحث اساسي‌تر و کاربردي‌تر است.
آنچه نويسنده مي‌تواند به خوانندگان کتاب وعده دهد، برآوردنِ نيازهايي است که به طور معمول، فرد در جريان پژوهش‌هاي کمّي و تحليل‌هاي آماري با آنها روبه‌روست. در واقع، اگر فراگيران يا کاربران دانش آمار را به سه سطحِ مقدماتي، مياني و پيشرفته تقسيم کنيم، مخاطبان اصلي اين کتاب را بيش از همه، گروهي تشکيل مي‌دهند که به تازگي وارد سطح مياني شده‌اند. با وجود اين، کساني که اندک اطلاعي از آمار و حساب داشته باشند نيز قادرند از مطالب اين کتاب استفاده کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
407
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مباحث اساسی در آمار کاربردی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مباحث اساسی در آمار کاربردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک