رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان

قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود حبیبی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
✔️ هویت یک ملت از هیچ طریقی به اندازه افسانه ها و روایات قومی و با قصه های عامیانه آن ملت معرفی نمی شود. چنین قصه هایی همه چیز را یکجا بیان می کنند. مردم سرزمین ایسلند شاید بیش از سایر مردمان، به کشورشان وابسته هستند. اگرچه جمع آوری و ثیت نظام بند قصه های عامیانه ایسلندی تنها از یک قرن پیش آغاز شده است اما این قصه ها ریشه هایی به قدمت گویندگانشان دارند.

کتاب قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به همت گریمسان (م 1860م) جمع آوری شد ولی او نتوانست حاصل زحماتش را ببیند و چاپ آن به عهده یون آرناسون افتاد. آرناسون نیز داستانهایی بر آن افزود و مجموعه 6 جلدی در ده بخش به چاپ رساند.
داستانهای کتاب حاضر، برای سهولت در 4 بخش جنها و غولها (12 قصه)، اشباح و جادوگران (18قصه )، قدیسین و گناهکاران (10قصه ) و قصه های متفرقه (13 قصه) تقسیم شده است. این داستانها توسط می و هالبرگ هالماندسان به انگلیسی در سال 1986 برگردانده شد. محمود حبیبی آن را ترجمه کرده و انتشارات کتابهای کیمیا (هرمس) با همکاری مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها، در سال 83 آن را منتشر کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1395/06/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
خیلی ممنون ازسایت بسیارمفید و خوبتون
قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک