رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سفرنامه بارنز: سفر به ایران در عهد فتحعلیشاه قاجار

سفرنامه بارنز: سفر به ایران در عهد فتحعلیشاه قاجار
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
این سفرنامه حاوی توصیف یکی دو شهر برون مرزی ایران در خاور و گذشتن از رود جیحون و صحرای قراقوم است در عهد فتحعلیشاه قاجار . بخش بیشتر این کتاب به توصیف منازل سفر در ایران اختصاص دارد و انگیزه این سفر انجام ماموریتی است که از سوی دولت انگلیس و کمپانی هند شرقی به بارنز محول شده به منظور شناسایی بیشتر مسیر و به دست آوردن طلاعات دقیقتر درباره ساختار حکومتی ایران و شخصیتهای موثر در سرنوشت کشور و مطالعه احوال اقلیتهای قومی از جمله ترکمانان بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/05/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه بارنز: سفر به ایران در عهد فتحعلیشاه قاجار

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب خوبی است ولی اطلاعات چندانی درباره‌ی مناسبات ایرانی‌های دوره‌ی قاجار نمی‌دهد و بیشتر شرح سفر و بیان روزمرگی‌هاست و فاقد هرگونه تحلیلی است. دو بخش کتاب را دوست داشتم: یکی آن‌جا که می‌گفت پسر ترکمن‌ برای ازدواج، باید دختر را از خانواده‌اش بدزدد و در ازای آن، اسب و شتر به خانواده‌ی عروس بدهد و برای این کار به خاک ایران حمله می‌کردند (نمی‌دانستم این ماجرای رمانتیک اینقدر می‌تواند خونین شود، چون ترکمن‌ها به دلیل این دزدی‌ها خیلی به ایران حمله کردند و حتی زن و بچه می‌دزدیدند و به بردگی می‌بردند). و دوم، آنجا که با عباس میرزا و پسرش و کمی بعد با فتحعلی‌شاه دیدار می‌کند. از حرف‌ها و سوالات عباس میرزا و پسرش معلوم است که آن‌ها در برابر فتحعلی‌شاه ساده‌لوح چقدر مدرن و اروپایی‌طور هستند.
سفرنامه بارنز: سفر به ایران در عهد فتحعلیشاه قاجار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک