رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سفری به دربار سلطان صاحبقران - جلد 2

سفری به دربار سلطان صاحبقران - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 62 رای
نویسنده:
مترجم:
حسین کردبچه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 62 رای
سفری به دربار سلطان صاحبقران - جلد 1:
http://ketabnak.com/book/77974

دولت پروس و آلمان در سال 1859 مقارن با اواسط سلطنت ناصرالدین شاه هیئتی را به ایران اعزام کرد تا ضمن ایجاد سفارتخانه روابط و مناسبات اقتصادی و سیاسی را میان ایران و آلمان برقرار کند؛ این کتاب سفرنامه‌ای است حاصل از این مسافرت.
دکتر بروگش مستشار و استاد دانشگاه برلین و یکی از بزرگترین شرق‌شناسان روزگار خود بود. وی در تمام طول اقامتش در ایران در تمام شئون و روابط میان مردم ایران مطالعه کرد.

در کتاب "سفری به دربار سلطان صاحبقران" آمده است:
باید گفت که زبان فارسی، زبان ادب و نزاکت و احترام است. ایرانیها هرگز به اشخاص بزرگتر از خود "نه" نمی‌گویند و از کلمه "خیر" استفاده می‌کنند یا آنکه می‌گویند "اختیار دارید". همیشه صحبتها ونطق‌ها با "عرض می‌کنم ..." شروع می‌شود. اگر یک نفر خبر خوشی را دریافت کند طرف مقابل می‌گوید: "چشم ما روشن..." هنگامی که از اشخاص نقل قول می‌شود به جای "او گفت" می‌گویند "ایشان فرمودند."
این کتاب، حاصل مسافرت د ور و د راز یک هیأت سیاسى و اعضاى یک سفارت است که رسماً ازطرف د ولت پروس به ایران اعزام شد ند  و از بیشتر نقاط و شهرهاى ایران بازد ید  کرد ند  و د ر 25‌‏ژوئیه 1857‌‏براى نخستین بار میان ایران و د ولت پاد شاهى پروس- به نمایند گى ازطرف کشورها و ایالات مستقل آلمان - یک قرارد اد  گمرکى و بازرگانى و مود ت امضاء نمود ند  و...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/03/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفری به دربار سلطان صاحبقران - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سفری به دربار سلطان صاحبقران - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک