رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نگاهی به تاریخ ادب فارسی در هند
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 33 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 33 رای
کتاب نگاهی به ادب فارسی در هند از گامهایی در زمینه شناساندن گوشه هایی از نفوذ زبان توانای فارسی در شبه قارده هند است که به کوشش دکتر توفیق سبحانی نوشته شده است. مولف کتاب،‌ تحقیق خود را از آغاز دوره غزنویان تا پایان سلسله تیموریان هند در نه بخش تقسیم بندی کرده و به تصوف و سلسله های عرفا،‌ آداب و ارکان آن ها در این شبه قاره نگاهی مفصل و دقیق انداخته است. مزیت این کتاب علاوه بر جامع و کامل بودن دایره زمانی تحقیق (قریب هزار سال تاریخ ادبیات)، مستند بودن و زبان روان و سلیس آن است. تنها ایراد این کتاب این است که از مراکز زبان فارسی چون دکن،‌ بنگال، راجستان و سلسله های نامداری چون نظام شاهیان،‌ قطب شاهیان،‌ عادل شاهیان و ... یادی نکرده است که آن هم با توجه به گستردگی کانون های ادبی، از عهده یک نفر خارج بوده است. نخستین شاعران فارسی گوی هند،‌ غوریان یا آل شنسب،‌ ممالیک (سلاطین هند)،‌ خلجیان،‌ تغلقیان، سادات، افغانان، گورکانیان هند، بابر، صوفیان هند، شاعران دربارهای همایون شاه، محمد اکبر، جلال الدین اکبر، محمد جهانگیر، خان خانان،‌ محمد شاه جهان و اورنگ زیب از سر فصل های این کتاب است که در آن شاعران و نویسندگان ادوار و دربارها و اوضاع سیاسی و اجتماعی آن زمان مورد بررسی قرار گرفته اند. این اثر تحقیقی در سال 1377 ش به همت دبیرخانه شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی در تهران به چاپ رسید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/04/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگاهی به تاریخ ادب فارسی در هند

تعداد دیدگاه‌ها:
2
هما سایت ها مانند کتابناک باید منابع علمی را رایگان بسازد و هیچ موقع نباید چنین منابع علمی را برای دریافت دانشجویان محدود شود.
نگاهی به تاریخ ادب فارسی در هند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک