رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شناخت وهابیت
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 33 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 33 رای
یکی از کامل‌ترین مجموعه ها در معرفی وهابیت و وهابیان است آنگونه که غیر از بیان مطالب در آشنایی تاریخی باورهای آنان، به نقد و بررسی آراء آنها نیز پرداخته است. این اثر از سه بخش تنظیم شده که عبارتنداز: پیشینه و کنون، افراط‌ها و تفریط‌ها، باورها.
بخش اول در پنج فصل به پیشینه فکری و رفتاری و هابیت در قرون نخستین می پردازد و سپس شخصیت‌های فکری، مواضع سیاسی و فکری آنها و نیز روش‌های تبلیغی آنها معرفی شده‌اند. همچنین تاریخ شروع تفکرات وهابی تا تشکیل حکومت سعودی وحمایت سیاسی نظامی از مواضع وهابیت در این فصل به تمامی نقل شده است. خواننده در بخش دوم با افراط‌ها و تفریط‌های ساختگی آنان در احکام و سنت پیامبر(ص) آشنا می‌شود و با نگاهی ریزبینانه به جزئیات شیوه‌های دشمنی آنان با دین و خاندان اهل بیت (ع) پی برده و با پردازش‌کنندگان این عقاید و شیوه عملکرد آنها در دشمنی با اهل بیت (ع) آشنا می‌شود.
فصل سوم از این بخش بحث مشبعی در خصوص غلو وهابیان در بزرگداشت شخصیت های معروف مکتب خلفا است: مبحث تکفیر مسلمین و متهم کردن مسلمانان به کفر و شرک از سوی سردمداران وهابیت، فتاوای مختلف مفتیان و مبحث ترور و ایجاد وحشت از سوی وهابیان و ذکر جنایات آنان در طول تاریخ، دو فصل پایانی این بخش است. آخرین بخش کتاب باورهای وهابیت در مورد خدا، پیامبر(ص) و سنت‌های مختلف رسول خدا(ص) مثل توسل، تبرک، زیارت قبور، مراسم سوگواری، نذر، بنای بر قبور است که به طور مفصل با ذکر شواهد قرآنی و روایی و با نقد و بررسی روایات ساختگی آنان و بیان سیره پیامبران (ص) مورد کنکاش قرار گرفته است.
در مجموعه حاضر برای نقد آراء وهابیان، از منبع روایی و تاریخی اهل سنت استفاده شده تا بیان شود آنها حتی براساس منابع اهل سنت نیز پایبند به اعتقادات اسلامی نیستند. اینان پایه‌گذار جریان نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان بوده و از بدو تاسیس بنای تفرقه در اسلام و ایجاد بستر مناسب برای حاکمیت کفار و مشرکین را در برنامه‌های خود داشته و دارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
maryameslami
maryameslami
1395/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شناخت وهابیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شناخت وهابیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک