رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حاکمان: مبارزه ی طبقاتی در شوروی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
نویسنده:
مترجم:
ناصر فکوهی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 41 رای
412 صفحه

کتاب فوق بررسی دوران تاریخی دهه سی شوروی را مدنظر قرار داده است; آنجا که ایدئولوژی حاکم بر شوروی آن دوره برآمده از بلشوسیسم برپایه نوعی از استالینسیم مخوف که عمدتا یک ایدئولوژی رسمی محسوب می شود، است و نه یک ایدئولوژی حاکم.
به این ترتیب که خود را از طریق زور و ارعاب بر جامعه و امتناع توده های مردم حاکم می نماید. از این رو درجه انقیاد طبقات و اقشار اجتماعی نسبت به آن بسیار متغیر است. شاخص دیگر ایدئولوژی استالینیستی در آن است که این ایدئولوژی به شدت التقاطی است; بعضی از مفاهیم و مضامین خود را از بلشوسیسم به عاریت می گیرد; برخی دیگر را از فرهنگ سیاسی روسیه می گیرد و شاید حتی بگوییم شووینیسم روسی که این شودینیسم منجر به تغییر مرزها درمناطق متعددی از روسیه از جمله مرز با اوکراین، داغستان چچن، قره باغ و ... می گردد. حتی قسمتی از استالینیسم از تجربیاتی گرفته شده بود که در مواجهه با گفتمان ایدئولوژیک حزب نفی می شدند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/03/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حاکمان: مبارزه ی طبقاتی در شوروی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سلام چرا تا چند روزمیشد دانلود کرد ولی بعد بسته شد
با سلام خدمت سرکار خانم هانیه .
برای معرفی این دو اثر از جنابعالی بی نهایت سپاس گزارم.
حاکمان: مبارزه ی طبقاتی در شوروی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک