رسته‌ها
سنجش فلسفی اسلام‌گرایی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 31 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 31 رای
در این ترجمه اختصاصی توانا از «سنجش فلسفی اسلام‌گرایی»، عادل ضاهر، فیلسوف و روشنفکر برجسته لبنانی-آمریکایی (۱۹۳۹-) تناقض‌های اسلام‌گرایی و بنیادگرایی اسلامی را از مسیر بررسی فلسفه دین، الهیات معاصر مسلمانان و تاریخ فکری جنبش‌های اسلام‌گرا نشان می‌دهد. ضاهر به کاوش در معقولیت سه آموزه‌ کلیدی اسلام‌گرایان می‌پردازد: پیوند ضروری اسلام و سیاست، ضرورت راهنمایی الهی برای سامان‌دهی شایسته زندگی اجتماعی و سیاسی، و محدودیت شدید اجتهاد در تفسیر قرآن. ضاهر با مهارت نشان می‌دهد که این سه آموزه کلیدی اسلام‌گرایان لاجرم به تناقض برمی‌خورد و سپس راه‌های گریز از تناقض را نیز نقد می‌کند و نتیجه می‌گیرد این سه باور را از اساس کنار باید نهاد. نویسنده بر ترجمه فارسی این اثر مقدمه‌ای نگاشته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
108
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1395/02/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سنجش فلسفی اسلام‌گرایی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
شاکر لوائی یکی دیگر از کتاب های عادل ضاهر را با نام «الأُسُس الفلسفیة للعَلَمانیة(بنیادهای فلسفی سکولاریسم) ترجمه کرده که توسط انتشارات طه بازبینی شده و قرار است به زودی به بازار نشر عرضه شود. بی صبرانه چشم به راه این کتابم.
دقت منطقی عادل ضاهر در این کتاب بسیار بالاست و موشکافانه دعاوی مختلف را مورد بررسی قرار می دهد. دو نفر از اعضا این کتاب را جزء لیست کتاب های مورد تنفر خود قرار داده اند، معلوم نیست مطالعه نکرده نظر نامساعدی به آن پیدا کرده اند یا بعد از خواندن کتاب متوجه شده اند که استدلال های نویسنده مخدوش است و غیر قابل دفاع. اگر کتاب را مطالعه نکرده اند و با پیشداوری، قضاوتی منفی راجع به آن دارند، این عمل به هیچ وجه قابل دفاع نیست، اما اگر با دعاوی نویسنده توافق نظر ندارند، بهتر است که نقد خود را نسبت به آن بیان کنند...
مرسی جناب قربانی، به نظر بحثی جالب و کتابی خواندنی می‌آید.
سنجش فلسفی اسلام‌گرایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک